Pikku-Huopalahtiko pannaan rullalle?Tässä mallissa on neljä runkolinjaa ja kahdeksan reunalinjaa. Ja mitä kauneinta, reunalinjat on mahdollista laittaa kaikki samaan kalustokiertoon superlinjaksi 5-6-7-8-9-10-11-12!
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Pikku-Huopalahtiko pannaan rullalle?Tässä mallissa on neljä runkolinjaa ja kahdeksan reunalinjaa. Ja mitä kauneinta, reunalinjat on mahdollista laittaa kaikki samaan kalustokiertoon superlinjaksi 5-6-7-8-9-10-11-12!
Ysi ei taida jatkossa ajaa länsiterminaalille, vaan sinne kurvaavat 7 ja 6T.
Pikku-Huopalahtiko pannaan rullalle?
Miten toimii pitkä linja , jolla on kolme eri linjatunnusta. Jos linjan alkupäässä tapahtuu liikennehäiriöitä ja viivästyksiä, niin ne sitten myös heijastuvat kahteen jäljellä olevaan linjaan ?
Esim. linja 7 jumettuisi jostain syystä rautatieaseman tai Kampin kohdalla ja sitten pitäisi jatkaa aikataulussa linjana 2 ja edelleen 3. Kuinka tämä on mahdollista ?
Huonostihan se toimii. Hassua tämä on varsinkin siksi, että renkaiden purkamista perusteltiin alunperin sillä, että ne ovat pitkän reitin vuoksi epäluotettavia ja pitkä tauko päättärillä, jota ei luontevasti renkaan varrelta löydy, on huonoa asiakaspalvelua.
Tietty päättärin yli matkustettaessa käytäjänkin tarvitsee mahdollisesti tajuta, että numero vaihtuu.
1A:n lakkauttamista se ei olisi kuitenkaan edellyttänyt. En olisi uskonut, että vielä entisen kakkoksen jälkeenkin lakkautettaisiin joku linja, koska on aika älytöntä korvata raitioliikennettä bussilla, vaikka sitä olisi voitu liikennöidä suosituimmalla osuudellaan Eirasta Hakaniemeen ratikoillakin. Syynä lienee keinotekoinen vaunupula, kun NR1:ä ei haluta käyttää liikenteessä.Tuo elokuun linjasto on joiltain osin ongelmallinen, mutta uskon, että se on kokonaisuutena silti nykytilanteeseen verrattuna parannus. Siinä saadaan uutta hyvää, eikä sitä saada, jos ei jostain myös luovuta.
Jostain syystä suunnitelmasta puuttuu 6T:n korvaava linja, jota tarvitaan sitten, kun 6T lakkautetaan kutosen siirtyessä Eiranrantaan. Terminaaliin nyt ei ainakaan ruveta bussilla liikennöimään, kun HSL on laskenut sen vähentävän 350 prosenttia linjan matkustajamäärää. Seiskan kapasiteetti ei riitä mihinkään, kun vuorovälikin on 10 min, kun ysillä on nyt iltaruuhkassa 8 min.
1A:n lakkauttamista se ei olisi kuitenkaan edellyttänyt. En olisi uskonut, että vielä entisen kakkoksen jälkeenkin lakkautettaisiin joku linja, koska on aika älytöntä korvata raitioliikennettä bussilla, vaikka sitä olisi voitu liikennöidä suosituimmalla osuudellaan Eirasta Hakaniemeen ratikoillakin. Syynä lienee keinotekoinen vaunupula, kun NR1:ä ei haluta käyttää liikenteessä.
Jostain syystä suunnitelmasta puuttuu 6T:n korvaava linja, jota tarvitaan sitten, kun 6T lakkautetaan kutosen siirtyessä Eiranrantaan. Terminaaliin nyt ei ainakaan ruveta bussilla liikennöimään, kun HSL on laskenut sen vähentävän 350 prosenttia linjan matkustajamäärää. Seiskan kapasiteetti ei riitä mihinkään, kun vuorovälikin on 10 min, kun ysillä on nyt iltaruuhkassa 8 min.
Jos Fredrikinkadun puuttuvan raitiolinjan pituus on 525 metriä (täällä foorumilla tämän ketjun viestissä #13 esitetty luku) , niin järkeeni ei mitenkään käy, miksi sitä ei rakenneta välittömästi. Tuo välihän on juuri sellainen jossa raitiolinjan hyödyt tulevat konkreettisimmillaan esiin.
Jos ensin rakennetaan suurella rahalla linja metroasemalle ja kohta lakkautetaan, niin linjastosuunnitteluhan on poukkoilevaa.