Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Merikadun joukkoliikenneyhteydet voidaan toteuttaa jatkamalla joku muukin keskustaan päättyvä linja sinne. Yksi mahdollinen olisi 24, jota voitaisiin muutoksen jälkeen ajaa kahdella autolla puolen tunnin välein reitillä Merikatu - Seurasaari.a__m sanoi:Paljon kiitoksia, paljon kiitoksia. Kommentoitavaa jäi ainoastaan linjan 16 tienoilta. Eikös ysiratikan mukana lakkautettavan linjan 17 eteläisiä reitistöjä pitänyt korvata juuri linjan 16 reittiä kantakaupungissa muuttamalla?
Yliskylän palvelut paranevat entisestään jos 80 ajaa jatkossakin 10 min vuorovälillä.kuukanko sanoi:
- Linjan 80 toinen päättäri muuttuu, uusi reitti Yliskylä - Herttoniemi - Länsi-Herttoniemi
Porttitieltä yhteydet Itäkeskukseen heikkenevät. Esimerkiksi Turunlinnantien kautta ei enää pääse Kauppakeskukseen. Keskustaan mennessä täytyy valita jääkö jo Myllypurossa vaihtamaan metroon(pidempi odotuaika) vai ajaa Itäkeskuseen asti(lyhyempi odotusaika). Hyvä puoli uudessa reitissä on se, että nyt Kontulasta saa suht suoran yhteyden Länsi-Myllypuroon. 92:nhan voisi jatkaa vielä Keinutielle, kun 95 siirretään Mellunmäkeen. Ymmärsinköhän oikein, että 94:n reittisuunnitelmassa käydään kääntymässä nyk. päättärillä ja palataan takasin Kontulaan ja sieltä Mellunmäkeen?kuukanko sanoi:
- Linja 92 jatketaan Myllypurosta Porttitien kautta Kontulaan, bussilinja Alakiventieltä poistuu
- Linja 94 muutetaan reitille Kontulankaari - Kontula - Rekipellontie - Mellunmäki ja lisätään tarjontaa
- Linja 94A lopetetaan, sitä korvaavat 92:n jatko ja 94:n Rekipellontien osuus
Eikös linjasta 94 tule pelkästään "Kontulan liityntälinja" nykyisen 94B:n tapaan? Eli 94:lta jäisi pois osuus Kontula(M)-Itäkeskus(M):JT sanoi:Ymmärsinköhän oikein, että 94:n reittisuunnitelmassa käydään kääntymässä nyk. päättärillä ja palataan takasin Kontulaan ja sieltä Mellunmäkeen?
kuukanko sanoi:Linja 94 muutetaan reitille Kontulankaari - Kontula - Rekipellontie - Mellunmäki ja lisätään tarjontaa.
Nyt löytyy: http://www.hkl.fi/suomi/07_hkltietoa/Metron%20liitynt%E4linjaston%20kehitt%E4misselvitys.pdfAntero Alku sanoi:Löytyykös tämä selvitys myös netistä?
Itse asiassa kyllä on, mutta siitä on jo aikaa kulunut.aki sanoi:K-kirjainta ei ole tähän asti Helsingin sisäisillä linjoilla käytetty.
Minulle tuossa K-kirjaimessa on aika vahva negatiivinen lataus. Siitä tulee aina mieleen Jyväskylä ja omituiset lisäkierrokset monilla eri linjoilla. Miksi ei voida käyttää A:ta? Nuohan olisivat täysin loogisesti 82A, 84A ja 97A.aki sanoi:Uutena kirjaintunnuksena joillekin linjoille tulisi K, linjat 82K Tammisalon kautta, 84K Yliskylän kautta sekä 97K Puotilan kautta. K-kirjainta ei ole tähän asti Helsingin sisäisillä linjoilla käytetty.
Itse K-kirjain ei Jyväskylässä meinaa linjojen suuria lisäkierroksia, vaan aikataulujen kaiken maailman Y1... Z29 -merkinnät ovat niitä kierroksia, joista ei aina edes Erkkikään ota selvää. Kortepohjan linjojen 18/18K aikataulussa oli Y-merkintä "poikkeaa Keskussairaalalla". Merkinnästä puuttui maininta tarkemmasta reitistä. Tämän syksyn aikatauluun on lisätty maininta Keskikatu-Rautpohja-Keskussairaalantie. Satunnainen matkustaja Erkki ei edelleenkään tiedä mitä reittiä linkki jatkaa Keskussairaalalta Kortepohjaan.TEP70 sanoi:Minulle tuossa K-kirjaimessa on aika vahva negatiivinen lataus. Siitä tulee aina mieleen Jyväskylä ja omituiset lisäkierrokset monilla eri linjoilla. Miksi ei voida käyttää A:ta? Nuohan olisivat täysin loogisesti 82A, 84A ja 97A.