"Jos tehdään, tehdään hyvä"-argumenttia voi soveltaa aika mielivaltaisesti. Mitäs jos unohdetaan se ratikka ja tehdään samantien kunnon metro? Rahat saadaan kasaan joskus 2050-luvulla ja kun se valmistuu, koko kehä kolmosen sisäpuolinen seutu pääsee nauttimaan laadukkaasta syöttöliikenteestä. Eipähän mene rahat hukkaan.
Valtaosa Raide-Jokerin matkustusmukavuudesta tulee ylipäätään isommista vaunuista, joihin mahtuu enemmän ihmisiä kyytiin. Täyteen ahdetun bussin matkustusmukavuus on niin huono. Siis isompi vaunu riittää, ei tarvita yhtään mukavampaa tai nopeampaa kyytiä. Ja jos ihmiset tunkevat ratikankin täyteen, ei ole mahdollista sanoa että matkustajamäärät ovat kärsineet: liian täyttä, ei kukaan sitä käytä.
Valtaosa Raide-Jokerin matkustusmukavuudesta tulee ylipäätään isommista vaunuista, joihin mahtuu enemmän ihmisiä kyytiin. Täyteen ahdetun bussin matkustusmukavuus on niin huono. Siis isompi vaunu riittää, ei tarvita yhtään mukavampaa tai nopeampaa kyytiä. Ja jos ihmiset tunkevat ratikankin täyteen, ei ole mahdollista sanoa että matkustajamäärät ovat kärsineet: liian täyttä, ei kukaan sitä käytä.