Etelä-Suomen ratoihin verrattuna puolityhjää. Sitä paitsi kansainvälinen liikenne menee joka tapauksessa kaikkien muiden junien ohitse, kun ratakapasiteettia jaetaan, eli kysymys on sikäli irrelevantti.
EDIT: eli niin kuin janihyvarinen yllä totesi
Tähän "kansainvälinen liikenne menee joka tapauksessa kaikkien muiden junien ohitse" juttuun olisi hyvä olla lähde. Olisiko joskus satunnaisesti kulkeva sesonkijuna Petroskoi-Oulu (1) synegristä liikennettä vai (3.a) muuta henkilöliikennettä
Liikenneviraston määrittelemä "Ylikuormitetun ratakapasiteetin etusijajärjestys":
Prioriteetti
1. Synerginen henkilöliikennekokonaisuus (1)
2.a Nopea henkilöliikenne (2)
2.b Teollisuuden prosesseihin sidottu kuljetus (3)
3.a Taajamajunaliikenne ja muu henkilöliikenne
3.b Muu säännöllinen tavarajunaliikenne
4. Tavarajunaliikenne, jolla ei ole suurta aikatauluvaatimusta
5. Muu liikenne (4)
(1) Synerginen henkilöliikennekokonaisuus tarkoittaa henkilöliikenteessä sellaisten junien joukkoa, jotka muodostavat asiakkaille selvää lisäarvoa tuottavan liikennejärjestelmän. Tällainen järjestelmä on esim. vakioaikataulun mukainen liikenne.
(2) Nopea henkilöliikenne tarkoittaa sellaista nopeaa henkilöliikennettä, joka ei ole osa synergistä henkilöliikennekokonaisuutta. Myös kansainvälinen henkilöliikenne voi kuulua tähän kategoriaan.
(3) Prosessiteollisuuden kuljetus tarkoittaa pääasiassa kuljetuksia, joiden välitön määrä- tai lähtöpaikka on satama tai yksityisraide. Kuljetukset liittyvät olennaisesti kokonaislogistiikan hallintaan. Tähän ryhmään kuuluvat erityisesti yhdistetyt kuljetukset, kemiallisen metsäteollisuuden kuljetukset ja kuljetukset, jotka suuntautuvat satamiin.
(4) Muu liikenne voi olla esim. ratatöihin liittyvää liikennettä tai museoliikennettä.