Kujala toteaa myös: "taksien ei kannata laskea hintojaan. Tämä taas johtuu siitä, että hintojen lasku ei merkitse lisää kyytejä, koska lisäkyytien saaminen edellyttäisi lisää autoja" ja "Jos alan toimijoilla olisi mahdollisuus rakentaa kapasiteettia, se johtaisi siihen, että otettaisiin etunojaa, luotettaisiin omiin kykyihin, hankittaisiin kapasiteettia, mainostettaisiin, käytettäisiin hintaa aseena, tehtäisiin erikoistarjouksia, räätälöitäisiin palveluita ja pyrittäisiin siihen, että asiakkaat löytäisivät tämän toimijan ja käyttöaste paranisi."
Kajon on yrityksenä sen verran iso toimija, että luulisi näitä keinoja jo kokeiltavan. Erityisesti hintakilpailuun olisi mahdollisuus ryhtyä esim. koulukyytien välissä. Kärsijöinä olisi silloin yksittäiset taksiautoilijat, jotka ovat yhteisen taksikeskuksen varassa. Pääkaupunkiseudulta löytyy monta yritystä, joilla on omat tilausnumerot ja joilla sen myötä olisi mahdollisuus yksin tai yhdessä kampanjoida hiljaisen ajan hinnoilla ja parantaa käyttöastetta.
Kuljettajien provisiopalkkaus voikin olla yksi syy miksi ajoja ei hankita agressiivisemmin. Juoksevat kulut jäävät aika pieneksi silloin kun auto ei liiku. Jos kuljettaja olisi tuntipalkalla, motivaatio ajojen hankkimiseen olisi yrityksellä huomattavasti suurempi.
Taksilupapulaa paikataankin usein joukkoliikenneautoilla, joukkoliikenneautoilla ei kuitenkaan saisi kul Vastaavasti taksikäytössä olevia henkilöautoja käytetään tilausajoissa ja näin kapasiteettia on vähemmän ajossa taksiliikenteessä. Henkilöliikennelupien uudistaminen voisi jo johtaa parempaan kalustomäärään alalla. Yhtenä esimerkkinä joukkoliikenneautojen salliminen tolppa-ajossa kiireaikoina esim. pikkujoulukausi ja henkilöautojen käyttömahdollisuus tilausajoissa muuten kuin taksiluvalla.