Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
V54 ajaa jatkossa Louhelantien kautta kuten V51, V52 ja V56.
Lisäksi, jos kirjassa olisi pysäkkiluettelo, voitaisiin välipisteajat karsia pois ja korvata ne pysäkkiluettelon merkinnällä * tasauspysäkkien kohdalla ja yksinkertaisesti montako minuuttia menee.
Kyllä olen tähän mennessä tyytynyt arvioituihin aikoihin. Kaupunkilaisjärjellä tajuaa, että hiljaisina aikoina bussit kulkevat niiden mukaan tai 1-2 min etuajassa ja ruuhka-aikaan linjasta on varauduttava muutaman minuutin myöhästymisiin. Myös bussissa istuessa luetteloista näki, milloin suunnilleen tulee olemaan pisteessä B ja katsonut kaksi todennäköisintä jatkoyhteyttä valmiiksi matkalla. Itse ainakin pidin aikoja aika hyvinä arvioina, sillä kuten juuri uutisoitiin, Helsingin ruuhkat ovat Euroopan vaisuimpia. Kyllä ne bussit aika tarkalleen kulkee, ei minuuttitarkalleen mutta 5 minuutin tarkkuudella ainakin. Ja miten voidaan olettaa, että satunnaisjoukkoliikennekäyttäjä osaa sitten paremmin arvioida, milloin esim. 650 on Tammistossa? Minäkään en osaa vastata ulkomuistista alle 10 minuutin tarkkuudella, entäs sitten vaikka turisti?Tuomas sanoi:Ajoajat vaihtelevat tällä hetkellä niin paljon vuorokaudenajasta ja viikonpäivästä toiseen, ettei tuollainen järjestely toimisi. Ongelman voi tietenkin ratkaista vähentämällä ajoaikojen vaihtelua, mutta löytyykö täsmällisyyttä parantaviin toimenpiteisiin tahtoa ja rahaa?
Miksi tuota 39N:n 4.32 lähtöä ei ole merkattu H45:n aikatauluun?
Eihän kukaan varmaankaan tajua kattoa 39N:n aamu lähtöä
Eikös kaikki korkeat "e-lähdöt" pitänyt poistaa syksyyn mennessä? :shock:Linjalle 364 on merkitty korkea lähtö klo 7.38 Askistosta
Eikös kaikki korkeat "e-lähdöt" pitänyt poistaa syksyyn mennessä? :shock:
Linja jolla saisi olla nyt ja aina korkeat autot.Espoossa toki jatkavat vielä Nobinat 444 ja 445 Nuuksion linjalla 85.
Kyllä olen tähän mennessä tyytynyt arvioituihin aikoihin. Kaupunkilaisjärjellä tajuaa, että hiljaisina aikoina bussit kulkevat niiden mukaan tai 1-2 min etuajassa ja ruuhka-aikaan linjasta on varauduttava muutaman minuutin myöhästymisiin. Myös bussissa istuessa luetteloista näki, milloin suunnilleen tulee olemaan pisteessä B ja katsonut kaksi todennäköisintä jatkoyhteyttä valmiiksi matkalla. Itse ainakin pidin aikoja aika hyvinä arvioina, sillä kuten juuri uutisoitiin, Helsingin ruuhkat ovat Euroopan vaisuimpia. Kyllä ne bussit aika tarkalleen kulkee, ei minuuttitarkalleen mutta 5 minuutin tarkkuudella ainakin. Ja miten voidaan olettaa, että satunnaisjoukkoliikennekäyttäjä osaa sitten paremmin arvioida, milloin esim. 650 on Tammistossa? Minäkään en osaa vastata ulkomuistista alle 10 minuutin tarkkuudella, entäs sitten vaikka turisti?
Huonosti ajoitetuille linjoille tarvitaan vain lisää väliaikapisteitä, kuten VR:n asiakkaatkin haastatteluissa sanoivat joku talvi: ajoissa kulkeva juna on tärkeämpi, vaikka aikatauluun lisättiin 12% matka-aikaa, jota tasattiin asemilla. Näin nimittäin uskalsi mennä viimeisellä junalla jolla töihin ehti, kun pystyi luottamaan aikatauluihin. Bussiliikenteessä uskoisin saman pätevän: joitakin minuutteja lisää kokonaismatka-aikaan ei haittaa, kunhan bussi kulkee ajallaan. Siinä missä ruuhka-aikaan väliaikapisteet minimoivat myöhästymisen, myöhäisaikaan ne taas estävät etuajassa ajon.