Talviaikataulut 2024-2025

Olisiko mahdollista, että 963B:tä ei olekkaan tulossa, koska liikennöintisuunnitelman jälkeen on päätetty 971B:n perustamisesta, joka kulkee täysin samaa reittiä, vaikkakin pitemmälle.
Periaatteessa varmaan joo, tosin 971B:n tarjonta ei vastaa sitä, mitä 963B:lle on kaavailtu. 963B:stä poiketen 971B ei oikein tarjoa ruuhkavuoroja iltapäiväruuhkassa ja muutenkin vuorot kulkee vain yhteen suuntaan. Kysyntää kuitenkin 963B:llä olisi varmaankin molempiin suuntiin, etenkin kun 643:n vuoroväliä tihennettiin ruuhkassa.
 
Olisiko mahdollista, että 963B:tä ei olekkaan tulossa, koska liikennöintisuunnitelman jälkeen on päätetty 971B:n perustamisesta, joka kulkee täysin samaa reittiä, vaikkakin pitemmälle.
Kun 962 liikennöi "yhteen suuntaan" olisi aika kustannustehokasta ajaa 963B:nä toiseen suuntaan, muutenhan käytännössä tämä siirtoajo ajetaan tyhjänä.
 
  • Tykkää
Reaktiot: 8.6
Nyt löytyy 962:n aikataulu, mutta ei 963B. Aloituspäivä on 7.1.25.
Miksköhän tuota 962:a ei ajeta Pähninämäentien kautta Hyrylään vaan Tuususulanväylän kautta? eikö riitä matkustus kapasiteettia vai onko puhtaasti ajallinen asia tää?
 
Miksköhän tuota 962:a ei ajeta Pähninämäentien kautta Hyrylään vaan Tuususulanväylän kautta? eikö riitä matkustus kapasiteettia vai onko puhtaasti ajallinen asia tää?
Linja on perustettu puhtaasti vain ja ainoastaan siihen että työmatkalaiset pääsevät Rykmentinportin uudelle työpaikka-alueelle Keravan asemalta ja Hyrylän terminaalista. Linjan reitti tulee aika varmasti muuttumaan siinä vaiheessa kun Sulan III-vaihe valmistuu (Katurakentaminen tällä hetkellä käynnissä). Uskoisin että linja ohjataan sen jälkeen kulkemaan Sulankaaren läpi johon on rakenteilla myös pysäkit, siinä vaiheessa olisi tietenkin järkevintä ajaa Haukantien kautta Pähkinämäentielle.
 
Miksköhän tuota 962:a ei ajeta Pähninämäentien kautta Hyrylään vaan Tuususulanväylän kautta? eikö riitä matkustus kapasiteettia vai onko puhtaasti ajallinen asia tää?
Varmaankin kustannuskysymys. Pähkänänmäentietä kautta ajaminen olisi kuitenkin vähän kalliimpaa, ja kysyntä ei varmastikaan riittäisi siihen, että sitä kautta kiertäminen olisi kannattavaa
 
Varmaankin kustannuskysymys. Pähkänänmäentietä kautta ajaminen olisi kuitenkin vähän kalliimpaa, ja kysyntä ei varmastikaan riittäisi siihen, että sitä kautta kiertäminen olisi kannattavaa
Tarkennetaan sen verran, että lähinnä tarkotin Sahatieltä Pähkinämäentielle ja sieltä Hyrylään
 
Tarkennetaan sen verran, että lähinnä tarkotin Sahatieltä Pähkinämäentielle ja sieltä Hyrylään
Eihän se tosiaan iso kierto olisi, mutta kysyntää isommalle määrälle liikennettä ei kuitenkaan siellä varmastikaan ole, niin järkevämpää on säästää rahat ja ajaa Tuusulanväylää pitkin
 
Eihän se tosiaan iso kierto olisi, mutta kysyntää isommalle määrälle liikennettä ei kuitenkaan siellä varmastikaan ole, niin järkevämpää on säästää rahat ja ajaa Tuusulanväylää pitkin
Niin ja jotka haluavat varmaan kävelevät ison tien varresta.
 
Vs. toimitusjohtajalta on torstaina tullut joukko päätöksiä liittyen Pitkänsillan katkoon maaliskuusta alkaen. https://hslfi.oncloudos.com/cgi/DREQUEST.PHP?page=official_decisions&id=VSTJ

Maaliskuusta kesäliikenteen alkuun poikkeusreitit ovat kuin aikaisemmin kuljettajaohjeessa olleet, mutta lisäksi 16.6. alkaen Rautatientorin linjat siirtyvät 10.8. asti kulkemaan etelänsuuntaan Haapaniemenkadun, Hakaniemensillan ja Siltavuorenrannan kautta ohittaen Hakaniementorin siinä suuunnassa kokonaan. Aikaisemmin ainoastaan Sörnäisten rantatien yölinjojen ja 55:n oli tarkoitus kulkea tuota poikkeusreittiä.

Vastaavasti kesäkaudella normaalisti Hakaniemen torille päättyvät seutulinjat siirtyvät tekemään täyskäännöksen Hämeentieltä tultaessa Siltasaarenkadulle.

23:n poikkeusreitti on ollut jo jonkin aikaa kuljettajaohjeessa ja sieltä löytyy ensin reitti Karhupuiston kautta Porthaninkatua 3.3. alkaen sekä Kallion kesäkaduista johtuva poikkeusreitti 5.5. alkaen Viidettä linjaa ja Hämeentietä Hakaniemeen. Päätöksissä on nyt myös poikkeusreitti Hakaniemensillan kautta etelään kesäliikenteen alusta ja 23N:n perustaminen korvaamaan 9N:n katkoa. 23N kulkee Rautatientori - Ilmala väliä ja sillä on samat poikkeusreitit kuin peruslinjalla, joista kevään versiot ovat myös kuljettajaohjeessa.


Kuljettajaohjeesta puuttuvat edelleen 7B ja 6T, mutta niiden hallivuoroja on kuitenkin. 7B on kuitenkin mainittu korvaamassa Toisen linjan tarjontaa 23 ja 502 poikkeusreittien aikana.

3.3.-16.3. on Sörnäisten asemalta lähtevä 7H Mäkelänkadun suuntaan ja vastaavasti 9B:n eteläinen päätepysäkki on tuolla ajanjaksolla Sörnäisissä kulkien Helsinginkadun, Läntisen Brahenkadun ja Sturenkadun kautta Aleksis Kiven kadulle. 6B:lle on kuitenkin merkitty päätepysäkiksi Kallion virastotalo edelleen 3.3. alkaen eli sitä ei kai ole vain päivitetty. 17.3. alkaen 9B siirtyy sinne Fleminginkadun kautta ja taas 29.3. taas Läntisen Brahenkadun kautta.

Kuljettajaohjeessa ja reittioppaassa on myös reittimuutokset linjoille 977, 978/K ja 985, jotka siirtyvät Ahjontieltä Porvoontielle 7.1. alkaen.
 
Edelleen puuttuu 963B aikataulut reittioppaasta. Kuljettajaohjeissa edelleen näkyvillä.

Lisäksi 962 reitillä ensimmäistä kertaa HSL-aikana käyttöön tulevat pysäkkien nimet mielenkiintoisia.

"Läntinen Kannistonti" Tu6083 & Tu6082
"Tuusulan kunta, vari" Tu6551 & Tu6550
Ilmeisesti merkkiraja tulee vastaan mutta mikä eikös nämä silloin kannattaisi vaihtaa?
Läntinen Kannistonti -> Rykmentinportti
Tuusulan kunta, vari -> Santamaantie
 
Viimeksi muokattu:
Takaisin
Ylös