kouvo
Suljettu tunnus
- Liittynyt
- 28 Helmikuu 2007
- Viestit
- 1,250
Vs: Liikenneviraston kehittämisvisio
En usko että Tampereenkaan vetovoima on sitä luokkaa, että sieltä/sinne kannattaisi suoria junia neukkuihin/neukuista ajaa. Nykyisillä matkustajamäärillä on vielä huomattava kasvunvara ennen kuin Venäjän junia kannattaa hajauttaa helsingin ulkopuolelle. Sekin seikka että neukkulan junilla ei saa matkustaa Suomen sisäisillä yhteysväleillä tukee vahvasti sitä, että kaikki Pietari/Moskova -vuorot lähtevät helsingistä. Vaikuttaisi kohtuullisen hölmöltä, mikäli todennäköisesti suhteellisen harvakseltaan liikennöidyllä kolmioraiteen kautta kulkevalla junaliikenteellä osalla vuoroista ei voisi tehdä kotimaanmatkoja.
Yksi mikä kannattaa huomioida on se, että myös venäläiset olisivat (melko iso) osa myös SPb-Tre junayksikössä. Uskon vahvasti siihen, että Tampere Särkänniemineen, halpoine Ryanair- yhteyksineen, järvineen, harjuineen, kauppoineen, ravintoloineen jne. houkuttaa venäläisiä enemmän kuin Riihimäki, joten suora yhteys Tampereelle olisi varmasti siltä kannalta katsottuna tarpeellisempi kuin suora yhteys Rixuun. En toki aliarvioi Riihimäenkään vetovoimaa ulkomaisen turistin silmissä.
En usko että Tampereenkaan vetovoima on sitä luokkaa, että sieltä/sinne kannattaisi suoria junia neukkuihin/neukuista ajaa. Nykyisillä matkustajamäärillä on vielä huomattava kasvunvara ennen kuin Venäjän junia kannattaa hajauttaa helsingin ulkopuolelle. Sekin seikka että neukkulan junilla ei saa matkustaa Suomen sisäisillä yhteysväleillä tukee vahvasti sitä, että kaikki Pietari/Moskova -vuorot lähtevät helsingistä. Vaikuttaisi kohtuullisen hölmöltä, mikäli todennäköisesti suhteellisen harvakseltaan liikennöidyllä kolmioraiteen kautta kulkevalla junaliikenteellä osalla vuoroista ei voisi tehdä kotimaanmatkoja.