Tampereen kaupungin joukkoliikenneyksikkö sanoi:
Joukkoliikenteen kilpailutus 1/2009
Tampereen kaupungin joukkoliikenneyksikkö järjestää avoimen tarjouskilpailun linjojen 17, 20 ja 22 liikennöinnistä.
Tarjouspyyntö liitteineen on ladattavissa seuraavista linkeistä:
Tarjouspyyntö
Liite 1 Yleiset ehdot Tampereen sisäisen liikenteen kilpailuttamisessa
Liite 2 Autokiertoaikataulujen muodostamisperiaatteet sekä suoritteiden ja korvausten laskentatapa
Liite 3 Linja-autokalustoa koskevat vaatimukset
Liite 4 Liikenteen laatuvaatimukset
Liite 5a Kilpailukohteen määrittely, linja 17
Liite 5b Kilpailukohteen määrittely, linja 20
Liite 5c Kilpailukohteen määrittely, linja 22
Liite 5d Reittikartat
Liite 6 Sopimusliikenteen maksujärjestelmä
Liite 7 Hintatarjouslomake. TÄYTÄ JA TULOSTA
Liite 8 Kalustoluettelolomake. TÄYTÄ JA TULOSTA
Liite 9 Suoritelaskelma
Liite 10 Linja-autokaluston ulkoväritys
Linja 17
- Vähintään Euro 4 3kpl, painoarvo tarjousvertailussa 1,00
- Vähintään Euro 3 1kpl, painoarvo tarjousvertailussa 0,50
- Vara-autojen on oltava ympäristönormiltaan vähintään Euro 3 ja tyypiltään T
- Kaluston ulkovärityksen tulee vastata liitteen 10 maalausmallia. Varakaluston ei tarvitse vastata liitteen 10 maalausmallia, mutta tällöin liikennöintikorvaus on liitteen 1 kohdan 6 mukaisesti 5 % pienempi
Linja 20
- Vähintään Euro 4 2kpl, painoarvo tarjousvertailussa 1,00
- Vähintään Euro 3 2kpl, painoarvo tarjousvertailussa 0,50
- Vara-autojen on oltava ympäristönormiltaan vähintään Euro 3 ja tyypiltään T
- Kaluston ulkovärityksen tulee vastata liitteen 10 maalausmallia. Varakaluston ei tarvitse vastata liitteen 10 maalausmallia, mutta tällöin liikennöintikorvaus on liitteen 1 kohdan 6 mukaisesti 5 % pienempi
Linja 22
- Vähintään Euro 5 5kpl, painoarvo tarjousvertailussa 1,00
- Vähintään Euro 3 3kpl, painoarvo tarjousvertailussa 0,50
- Vara-autojen on oltava ympäristönormiltaan vähintään Euro 3 ja tyypiltään T
- Kaluston ulkovärityksen tulee vastata liitteen 10 maalausmallia. Varakaluston ei tarvitse vastata liitteen 10 maalausmallia, mutta tällöin liikennöintikorvaus on liitteen 1 kohdan 6 mukaisesti 5 % pienempi
Kokonaistaloudellisessa arvioinnissa tarjousten keskinäinen vertailu suoritetaan seuraavasti:
a) Tarjoushinta, painoarvo 94,5%
Tarjoushinnan vertailussa edullisin tarjous saa 94,5 pistettä ja muiden tarjousten pistemäärä lasketaan seuraavasta kaavasta:
Px = Te/Tx* 94,5, jossa
Px = Tarjouksen pistemäärä tarjoajalle x
Te = Edullisimman tarjouksen vuotuisen liikennöintikorvauksen hinta
Tx = Tarjoajan x vuotuisen liikennöintikorvauksen hinta
b) Linja-autokalusto, painoarvo 5,5 %
Linja-autokalustoa koskevat yleiset vaatimukset on lueteltu liitteessä 3 ja kohdekohtaiset vaatimukset liitteessä 5. Mikäli tarjoajan autokaluston ominaisuudet täyttävät alla mainitun pisteytyserittelyn, annetaan kokonaistaloudellisessa arvioinnissa näistä ominaisuuksista yhteensä korkeintaan viisi ja puoli (5,5) pistettä seuraavasti:
- Päästöluokitus: Euro 5 1,0 pistettä, EEV 2,0 pistettä
- Mukavuustekijät: Koko auton jäähdytysilmastointi 3,0 pistettä
- Yli vaatimusten oleva istumapaikkamäärä, kun istuinväljyys on yli 90 prosentilla paikoista 710 mm tai enemmän: 0,25 pistettä/lisäpaikka
- Kolmas lastenvaunupaikka: 0,5 pistettä
- Kaluston laatupisteiden keskiarvon laskennassa kokopäiväautoille annetaan painokerroin 1,0 ja osapäiväautoille annetaan painokerroin 0,50. Kokopäivä ja osapäiväautojen määrä on eritelty kohteittain liitteessä 5.
Ja nuo kilpailutusasiakirjat löytyvät nyt täältä:
Joukkoliikenteen kilpailutus 1/2009