- Liittynyt
- 18 Maaliskuu 2006
- Viestit
- 2,001
Jännä otsikko, kun "hervantalaiset" luemma myös kehuvat ratikkaa:
Leena Puustinen sanoo olevansa ratikkaan tyytyväinen.
– Pitkällä tähtäimellä se on hyvä asia.
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Leena Puustinen sanoo olevansa ratikkaan tyytyväinen.
– Pitkällä tähtäimellä se on hyvä asia.
Olen itse olen alun perin kotoisin Mikkelistä, jossa rakennettiin toriparkki. Se oli yhdessä siihen liittyvien keskustan kauppakeskusrakennusten kanssa paras kaupungin kehittämishanke ikinä. Nyt suurin osa kauppapalveluista on sisällä kauppakeskuksissa ja parkista pääsee kuivin jaloin kauppoihin. Samalla keskustan asema jykevöityi niin, että uhka Ideapark tyyppisestä keskustan tappajasta on oikeastaan kadonnut.
Minusta Turussa uhkana on erikoiskaupan siirtyminen jopa Kehätien varren kauppakeskuksiin, pitkälti joukkoliikenteen ulottumattomiin, jos keskustaan ei rakenneta lisää. Tampereella iso kauppakeskus tuli Ratinaan, joka kyllä uhkaa sekin vähän siirtää keskustan painopistettä, mutta on kuitenkin varmaan tulevaisuudessa paremmin tavoitettavissa, jos rakennetaan lisää raitiolinjoja.
Minulle merkityksellisempää on Mikkelin keskustan hienot laajat kävelyalueet. sopisi Helsingin ottaa esimerkkiä.
...sillä ratikka kääntyilee ja jurruttelee ja nykii huomattavasti useammin reittiä mutkitellessaan ja pysäkille pysähtyessään.
Tyypillistä tamperelaista kaupunkisuunnittelua: Pultsarit löysivät noutoparkin, autoilijat eivät.
Tuleva ratikka taitaa olla samaa tasoa ja siten menee samaan kategoriaan...
Meinaat siis, että pultsarit löytävät itsensä makoilemassa ratikkakiskoilla, mutta raitiovaunut eivät kiskoilleen löydä? Vai mikä oli viestisi pointti?
Tyypillistä tamperelaista kaupunkisuunnittelua: Pultsarit löysivät noutoparkin, autoilijat eivät.
Tuleva ratikka taitaa olla samaa tasoa ja siten menee samaan kategoriaan...
Linkki ei aukea. Tarkentaisitko mitä tarkoittaa noutoparkki?
Tampereen kunnalliskertomuksesta selviää, että kaupunginvaltuusto on lakkauttanut raitiotierahaston "jo" marraskuussa 1983. Rahaston suuruus oli sen loppuvaiheessa sangen mitätön - parhaimmillaanhan se oli jopa yli 10 Mmk, mutta viimeisinä vuosinaan alle 200 000 mk. Se yhdistettiin muutaman muun tarpeettomaksi jääneen rahaston kanssa kunnallislain muutoksen velvoittamana syntyneeseen yleiseen käyttörahastoon.Gratulis Tammerfors,
nyt päästään vihdoin purkamaan vuoteen 1923 mennessä kerätty raitiotierahastokin. Neljän miljoonan markan (vajaat 1,3 miljoonaa euroa) käsittävän rahaston varoilla ei tosin saada aikaiseksi kuin noin 100 metriä kaksoisraidetta. :smile:
Tampereen kunnalliskertomuksesta selviää, että kaupunginvaltuusto on lakkauttanut raitiotierahaston "jo" marraskuussa 1983. Rahaston suuruus oli sen loppuvaiheessa sangen mitätön - parhaimmillaanhan se oli jopa yli 10 Mmk, mutta viimeisinä vuosinaan alle 200 000 mk. Se yhdistettiin muutaman muun tarpeettomaksi jääneen rahaston kanssa kunnallislain muutoksen velvoittamana syntyneeseen yleiseen käyttörahastoon.