JTW
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 28 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 11
Ei kai kukaan uskalla tehdä poliittista itsemurhaa? Kokoomuksen ja SDP:n on kummankin "nuoleskeltava" liike-elämää ja isoa äänestäjäkuntaa jotka pitää perusoikeutenaan saada ajaa Hämeenkatua ja pysäköidä niille muutamalle hassulle parkkipaikalle jotka Hämeenkadulla on ja jotka tuottavat suurimman osan keskustan yritysten liikevaihdosta. Ainakin jos yrittäjien patriootteja on uskominen. Kaikki firmat kuulemma menee lähes välittömästi konkurssiin ja asiakkaat marketteihin jos yksityisautoilu "Hämpillä" kielletään.Antero Alku sanoi:On sitten kokoomuslainen tai demari tai joku muu, mutta haluaisi sellaisen valtuuston, joka muuttaisi Hämeenkadun joukkoliikennekaduksi, niin eipä ole äänestettävänä sellaista puoluetta, joka niin lupaisi tehdä. Kukaan ehdokas ei vaaleissa toitota olevansa joukkoliikenteen vastustaja, mikään puolue ei ohjelmassaan tunnusta vastustavansa joukkoliikennettä, mutta käytännössä aika moni valtuutettu ja kansanedustaja niin kuitenkin tekee.
Yksityisautoilu on niin iso tabu ja pyhä lehmä Suomenmaassa ettei kukaan vallanhimoinen politiikko tee poliittista itsemurhaa eikä varsinkaan puolue ehdottamalla rajotuksia siihen että jokainen saa hilata sen läskiperseensä juuri siihen kaupan ovelle ja vielä yleensä siihen invapaikalle. Kaikki "vaikeutukset" saa "perusoikeuksien" puolustajat takajaloilleen.
Kukaan ei kait ole väittänytkään että nykyisenkaltainen onnikkaliikenne tulevaisuudessa riittäisikään?Antero Alku sanoi:En ole tehnyt Tampereen Pikaratikkaselvitystä, enkä ole sen kanssa kaikessa samaa mieltäkään, esimerkiksi juuri liityntäliikenteeseen luottamisessa. Tutkitulla suunnitelmalla kuitenkin tarjotaan keskimäärin nopeampaa joukkoliikennettä, joka käytetyllä ennustemenetelmällä antaa tulokseksi enemmän matkustajia kuin nykyisenkaltainen bussijoukkoliikenne.
Ei.Antero Alku sanoi:Luultavasti olet myös mieluummin töissä sellaisella alalla, jossa työpaikkojen määrä ei vähene. Itse pitäisin mukavampana edes 5 vuoden varmaa työsuhdetta kuin sellaista, jonka on sanottu olevan pysyvä, mutta jossa saa pelätä YT-neuvottelujen alkavan milloin vain. Jos joukkoliikenteen käyttö jatkuvasti laskee, eikö se ole huonompi tilanne kuin että kuljettajille on jatkuvasti paikkoja avoinna?
Mieluummin olen nykyisessä turvallisessa työsuhteessa ja mikäli se ei ole mahdollista muita töitäkin löytyy.
Tuossa 5 vuoden mukavassa "varmassa" työsuhteessa on sellainenkin hauskuus että esimerkiksi pankkilainaa hakiessa kyseisenlaisessa työsuhteessa olevaa lainanhakijaa ei pidetä vakituisessa työsuhteessa olevana vaan pätkätyöläisenä lonkasopimuksista huolimatta.
Eikä ole edes oma mielipide vaan keskustelin asiasta joskus tutun Nordean erään konttorin johtajan kanssa joka totesi että ei niitä 5 vuoden pätkiä oikeen voi vakityönä pitää.
Että kiitos ei mulle mukaviakaan 5 vuoden pätkiä.
En kait ole sanonut ettei voi tehdä. Jos se poliittisesti päätetään sittenhän se tehdään. Ja sen jälkeen Tampereella on ainakin yksi 4 henkinen veronmaksaja lapsiperhe vähemmän.Antero Alku sanoi:Ei voi asettaa ratikan rakentamisen ehdoksi sitä, että ennen kuin ei Tampereelta ole kokemuksia ratikasta, sitä ei voi tehdä.
No edelleenkin halutaan tiukasti unohtaa se että esim Tampereen korkeuden talvet on erilaisia kuin "opintomatkoilla" keskieuroopassa ihaillut.Antero Alku sanoi:Kun ei ole omaa kokemusta, on toimittava muiden kokemuksen perusteella ja sovellettava sitä omaan tilanteeseen. Erilaisesta joukkoliikenteestä on onneksi kokemusta, ja muualla on tehty ja maksettu virheistä, joita ei tarvitse itse toistaa, vaan niistä voi ottaa opiksi. Tällainen tieto ei ole mielipiteitä tai mielikuvia, vaan nimenomaan tietoa.
Tuntien nykyisen Suomen raideliikenteen luotettavuuden talvikeleillä niin....
Se ei onneksi ole minun päänvaivani. Siitäkään huolimatta että kehitys on negatiivinen minun veronmaksajana ja lystin rahoittajana ei tarvi kannattaa järjettömän hintaista suunnitelmaa eikä "kehityksen???" vastustamisen takia tarvi tuntea minkäänmoista huonoa omaatuntoa.Antero Alku sanoi:Jos JTW olet sitä mieltä, ettei ratikka käy, kerro sitten millä keinoin kehitys käännetään.