Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Laitetaanpa linkityksiä:339-DF sanoi:Kuulostaa melkein liian hyvältä ollakseen totta! Voisiko sen Aamulehden artikkelin referoida tänne?
Ehkäpä tämä kertookin jotain eräästä liikennöitsijästä, joka Ylöjärven liikennettä pääosin hoitaa :wink:killerpop sanoi:Ylöjärven kyllä heijastaa sitä, että kasvukaupungissa on koettu nykyinen joukkoliikenne riittämättömäksi, vaikka sillä pyritäänkin palvelemaan kaikkia. Vaikka kaupunki on kasvanut vuosittain yli 500:lla kaupunkilaisella, ei joukkoliikennetarjontaa ole parannettu mitenkään. Samassa kokoluokassa painivan Kangasalan joukkoliikenneyhteydet päätaajamista ovatkin poikkeuksetta paremmat.
Itse asiassa yllätyin tänään positiivisesti ainakin Siivikkalan vuoroon. Kuski suorastaan yllätti leppoisuudellaan (7:07 lisävuoro), hän odotti kärsivällisesti minua, joka olin juoksemassa pysäkille. Kesken matkan kuulutti jopa, että vastedes tätä vuoroa liikennöi koulupäivisin Pohtola-Keskustori-välillä kaksi autoa, mikä on selkeä parannus etenkin Siivikkalan suunnan liikenteeseen, jonka osuuspankkimersut olivat aiemmin tupaten täynnä matkustajia. Myös auto itse oli erittäin mukava matkustettava, vaikka olikin korkealattiainen. Toivottavasti vastaavanlaisia parannuksia on luvassa myös Ylöjärventien linjoille.Eppu sanoi:Ehkäpä tämä kertookin jotain eräästä liikennöitsijästä, joka Ylöjärven liikennettä pääosin hoitaa :wink:
Aamulehti sanoi:Tampereelle pikaratikan mahdollistava kaava
(19.01.2006 08:34) Tampereen kaupunginvaltuusto hyväksyi myöhään keskiviikkona kaavaesityksen, joka mahdollistaa kiistellyn pikaraitiolinjan rakentamisen. Valtuusto hylkäsi äänin 50-14 kaupunginvaltuutettu Pekka Paavolan (sit) esityksen, että kaava olisi vielä palautettu valmisteltavaksi. Pikaratikan arvioidaan maksavan noin 250 miljoonaa euroa. Siitä, rakennetaanko pikaraitiotietä lopulta vai ei, päätetään myöhemmin. Ratikka olisi käyttökunnossa aikaisintaan vuonna 2012.
Eikö tämä ole ristiriitaista? Henkilöautoja ei häädetä pois, mutta ne eivät pääse kääntymään minnekään! Ovatko henkilöautot ikuisesti Hämeenkadulla?Aamulehti sanoi:Siltä [Hämeenkadulta] ei voisi kääntyä minnekään eikä risteävä liikenne olisi ehkä mahdollista. Henkilöautoja ei silti häädettäisi kokonaan pois.
Koska asiasta viime viikkoina on puhuttu paljon. Raitiotietä pidetään kalliina (vaikka se on vähäliikenteistä Espoon metroa halvempi), ja kalliille tunnelille halutaan vaihtoehtoja.339-DF sanoi:Miksi AL ylipäätään kirjoittaa ratikoista Hämeenkadulla?
Jotakin tämän tapaista siinä ehdotettiinkin. Ja tämäkö sitten estää kääntyvän liikenteen?339-DF sanoi:Bussikaistat voi ihan hyvin muuttaa joukkoliikennekaistoiksi, jolloin (kadun keskellä) on 1+1 joukkoliikennekaistaa nysseille ja ratikoille, ja kadun laidoilla 1+1 autokaistaa.
Mitään kustannusarviota ei ole esitetty. Asiaa ei varmaankaan kovin paljon ole tutkittu. Mielestäni ensin katuvaihtoehtoa esitettiin mielipidesivuilla, sitten Aamulehti kirjoitti asiasta puolen sivun artikkelin. Artikkelissa 28.1.2006 kommenttejaan kertova kaupungininsinööri Risto Laaksonen uhkailee, että "Hämeenkatu olisi revittävä auki". Tällä kommentilla saadaan varmasti lukijoiden mielipiteet katuraitiotievastaisiksi. Aamulehden henki ei siis ole muuttunut, vaan lehti lienee ihan hengetön.339-DF sanoi:Onko Hämeenkadusta esitetty kustannusarvioita?
Kuka näistä kirjoittaa Aamulehteen? Ovatko mielipidejuttuja vai ihan artikkeleita? Onko lehden henki muuttunut ratikkamyönteisemmäksi? Olisi hienoa, jos näin olisi.
Nyt siis väitetään, että omilla kiskoillaan kulkeva raitiotie ei voi olla pikaraitiotie! Suomessa ei kai mikään laki estä ajamasta raitiotiellä suuria nopeuksia?Aamulehti sanoi:Katuverkkovaihtoehto tarkoittaisi, että junakiskoja ei käytetä lainkaan, vaan ratikalle rakennetaan oma kiskoverkosto. Kiskot kulkisivat sekä kaduilla että niiden ulkopuolella, selventää Laaksonen.
Naulan kantaan. Ja olemassa olevien ratkaisujen tuntemattomuuden lisäksi ei ymmärretä näistä asioista mitään.JE sanoi:Tästäkin keskustelusta voi havaita, mikä on kaikkien joukkoliikennehankkeiden suurin ongelma: alan ratkaisuja tunnetaan Suomessa erittäin heikosti. Ja aivan erityisen heikosti terminologia on median hallussa.