Olen jonkin verran seurannut uutisointia esimerkiksi Aamulehden verkkouutisista. Minulle on syntynyt sellainen mielikuva, että prioriteettilistalla etenkin Härmälän / Partolan / Pirkkalan suunta on korkealla. Ykkönen siis pitenee Sorin aukiolta etelään. Jos Hiedanrannan vesistötäytön kanssa tulee vakavia hidastuksia, työt Pirkkalan suunnalla voinevat parhaassa tapauksessa käynnistyä jopa jo ennen Lielahtea. Jossain vaiheessa paineet alkavat kasvaa TAYSin itäpuolella, jolloin ykkösen on vuoro laajentua Koilliskeskuksen suuntaan. Saapa nähdä, varmasti monenlaisia käänteitä tullaan vielä näkemään, vaikka Hatanpään valtatien raitiotien jatko jo piankin näyttää todennäköiseltä. Pyynikintorin ja Santalahden välillä työt ovat jo käynnissä, joten elokuusta 2021 seuraava laajeneminen on tietenkin kolmosen jatkuminen Pyynikintorilta Santalahteen. Ja Tampereen toive on tietenkin päästä jatkamaan Santalahdesta Lentävänniemeen mahdollisimman sujuvasti ilman järvitäytön lisädraamaa.