Tampereen pikaratikkahanke

He olisivat voineet samalla sakottaa myös kuonokoppansa käytön joukkoliikenteessä laiminlyöneitä matkustajia.

Voisikohan hovimestarikin sitten sakottaa ravintola-asiakasta, joka ei otakaan hänen suosittelemaansa uunilahnaa, vaan valitsee mielummin lehtipihvin? Eli suomeksi: joukkoliikenteessä on maskinkäyttösuositus. Pakottaa ei voi, sellaista lakia, joka sen mahdollistaa, ei ole. Koskee niin VR:n, HSL:n kuin vaikkapa Tampereenkin joukkoliikennettä. Ihmettelen, ettei kukaan ole kannellut eduskunnan oikeusasiamiehelle siitä, että suositusta mainostetaan sanalla "pakko".

Toisaalta THL:kin on jo huhtikuun alusta jakanut lentoasemalla lappusta, jonka mukaan "you must self-quarantine", vaikka sekin on suositus, ei suinkaan mikään must:in arvoinen asia. Ehkä sanakirjaan pitää lisätä uudet määritelmät. Pakko: asia, jonka voit tehdä, jos huvittaa.
 
Voisikohan hovimestarikin sitten sakottaa ravintola-asiakasta, joka ei otakaan hänen suosittelemaansa uunilahnaa, vaan valitsee mielummin lehtipihvin?

Eikö sun mieleesi olisi erityisesti, jos tarkastaja antaisi yksityisoikeudellisen maskittomuusmaksun :lol:
 
Siirtoajo saapuu Hervantajärvelle ja menee normaalille saapumisraiteelle ensimmäisessä vaihteessa, toisella raiteella on vaunu lähdössä kohti Pyynikintoria

195873975_342056887434127_6220703891042492793_n.jpg

Tampereen ratikoiden kuljettajien taukotupa Hervantajärvellä

IMG_7267.jpg

Siirtoajo saapunut perille nopeasti rakentuvalla Hervantajärvellä.

IMG_7274.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Tampereen ratikka -sivusto kertoo, että Tampereelle saapuu neljästoista raitiovaunu keskiviikkona 9. kesäkuuta. Tampereelle saadaan raitiotien käyttöönoton ensimmäisessä vaiheessa yksi vaunu enemmän kuin alun perin oli tarkoitus – yhteensä 20 kappaletta. Lajinsa ensimmäiselle Tampereen Ratikalle on varattu liikennöinnin ohessa erityistehtävä testiratikkana. Lue lisää täältä.
 
Lauantaina 12.6 ratikat kulkevat 7.5 min välein, mutta eivät matkustajille. Ratikan häiriötilanne harjoitus

"Harjoituksessa aiheutetaan aito häiriö raitioliikenteelle. Tampereen raitiotie oy:n koeajokoordinaattori Niina Uolamo kertoo, että harjoituksen ei pitäisi aiheuttaa häiriöitä muulle liikenteelle."

https://www.aamulehti.fi/tampere/art-2000008042812.html
 
Viimeksi muokattu:
Bussipuolen ketjuissa on ollut esillä Bussit kartalla -palvelu. Samassa palvelussa näkyvät siis linjan 3 ratikatkin. Raitiovaunujen järjestysnumerot näkyvät niin ikään (bussien osalta edelleen näkyy vain jonkin laitteen ID-numero). 8.6. lähtien olen kirjannut itselleni ylös, mitkä kuusi vaunua ovat kunakin aamuna aloittaneet linjalla 3 liikennöinnin. Omista sähköisistä havainnoistani uusimpana tähän mennessä esiintyneenä vaununa näyttäisi olevan vaunu 12, joka myös hetki sitten (07:31) lähti ensimmäiselle sivulleen Hervantajärveltä Pyynikintorille. (En viitsi avoimen datan havaintoja kirjoittaa havainto-ketjuun, koska se on tarkoitettu oikeille havainnoille.)
 
Järjen ääntä Ylöjärven uudessa valtuustossa: https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008055307.html

Jutun lopussa väistyvä kaupunginhallituksen puheenjohtaja Katja Luojus (kok) perää perussuomalaisilta "kehitysmyönteisempää asennetta". Tämähän ei muuta tarkoita kuin sitä agendamyönteisyyttä, joka ei halua jättää tilaa eriäville mielipiteille. Mutta kansa on puhunut, ja sen mukaan on syytä edetä. Ylöjärveläiset eivät halua velkaannuttaa kaupunginsa taloutta vuosikymmeniksi turhalla idioottihankkeella. Ja hyvä niin.
 
Järjen ääntä Ylöjärven uudessa valtuustossa: https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008055307.html

Jutun lopussa väistyvä kaupunginhallituksen puheenjohtaja Katja Luojus (kok) perää perussuomalaisilta "kehitysmyönteisempää asennetta". Tämähän ei muuta tarkoita kuin sitä agendamyönteisyyttä, joka ei halua jättää tilaa eriäville mielipiteille. Mutta kansa on puhunut, ja sen mukaan on syytä edetä. Ylöjärveläiset eivät halua velkaannuttaa kaupunginsa taloutta vuosikymmeniksi turhalla idioottihankkeella. Ja hyvä niin.

persut ja bussikuskit eivät edistä mitään, vaan vastuvat aina kaikkea.
 
Takaisin
Ylös