Vs: Tampereen talviliikenne 2008-09
Kokeilun halua olisi kyllä riittänyt, mutta laihat resurssit eivät yksinkertaisesti antaneet myöden. En voi muuta kuin kehottaa tulkitsemaan esityslistaa: "Suunnitelmassa liikenteen tilaamisen kustannukset ja vastaavasti lipputulot ovat noin 100 000 euroa suuremmat vuoden 2008 talousarvioon nähden".
Linjojen 20 ja 29 ratkaisut ovat välttämättömiä kierrosaikojen toteutumiseksi. 20:ltä otettiin kaksi autoa 24:lle, jotka nyt kulkevat yhteistä osuutta koko Hervannan valtaväylän matkan samalla vuorovälillä. Tosin täydellinen porrastuminen menetettiin Itä-Hervantaan jatkon yhteydessä. 29:lle on tavoiteltu 90/100 minuutin kierrosaikoja, joiden eteen Leinolaan asti ei uskallettu mennä, kun siellä käynti nytkin tekee tiukkaa. Lahtomäenkadun pääte sentään sijaitsee keskeisellä paikalla kerrostalojen ympäröimänä ja sieltä 2007 helmikuun matkustajamäärien valossa nousi yksin päätteeltä keskimäärin 20 henkeä aamuseitsemän ja -kahdeksan välisiin lähtöihin.
Killerpop: Linjoille 20 ja 24 järjestetään pysäkkipari Hervannan ammattikoulun paikkeille. Linjalla 39 kasvatetaan kalustokokoa.
Hervannan linjastoa on tarkoitus kehittää voimakkaasti syksyllä 2009. Tähän mennessä Hervannan keskustassa ruuhkavuorojen suhde Insinöörinkadun ja valtaväylän välillä on ollut 12/4. Nyt kääntämällä asetelma valtaväylän eduksi 10/8 voidaan tarkastella kuinka tämä vaikuttaa asiakaskäyttäytymiseen ja vetää lopullisia johtopäätöksiä minne vuorotarjontaa tulee jatkossa kohdentaa.
Olen pettynyt, että ruuhkavuoro Itä-Tampereelta Hervantaan on poistettu suunnitelmista. Ihmettelen vaan olisko yhteyttä käyttäviä todella niin vähän ettei vuoroa haluta edes kokeilla.
Kokeilun halua olisi kyllä riittänyt, mutta laihat resurssit eivät yksinkertaisesti antaneet myöden. En voi muuta kuin kehottaa tulkitsemaan esityslistaa: "Suunnitelmassa liikenteen tilaamisen kustannukset ja vastaavasti lipputulot ovat noin 100 000 euroa suuremmat vuoden 2008 talousarvioon nähden".
Lisäksi Piettasenkadulla asuvana olen ehkä vieläkin enemmän suuttunut siihen että 29:n päätepysäkki siirretään väärään suuntaan.
Linjojen 20 ja 29 ratkaisut ovat välttämättömiä kierrosaikojen toteutumiseksi. 20:ltä otettiin kaksi autoa 24:lle, jotka nyt kulkevat yhteistä osuutta koko Hervannan valtaväylän matkan samalla vuorovälillä. Tosin täydellinen porrastuminen menetettiin Itä-Hervantaan jatkon yhteydessä. 29:lle on tavoiteltu 90/100 minuutin kierrosaikoja, joiden eteen Leinolaan asti ei uskallettu mennä, kun siellä käynti nytkin tekee tiukkaa. Lahtomäenkadun pääte sentään sijaitsee keskeisellä paikalla kerrostalojen ympäröimänä ja sieltä 2007 helmikuun matkustajamäärien valossa nousi yksin päätteeltä keskimäärin 20 henkeä aamuseitsemän ja -kahdeksan välisiin lähtöihin.
Killerpop: Linjoille 20 ja 24 järjestetään pysäkkipari Hervannan ammattikoulun paikkeille. Linjalla 39 kasvatetaan kalustokokoa.
Hervannan linjastoa on tarkoitus kehittää voimakkaasti syksyllä 2009. Tähän mennessä Hervannan keskustassa ruuhkavuorojen suhde Insinöörinkadun ja valtaväylän välillä on ollut 12/4. Nyt kääntämällä asetelma valtaväylän eduksi 10/8 voidaan tarkastella kuinka tämä vaikuttaa asiakaskäyttäytymiseen ja vetää lopullisia johtopäätöksiä minne vuorotarjontaa tulee jatkossa kohdentaa.
Viimeksi muokannut moderaattori: