Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Olihan siellä useitakin, erityisesti STA:n aikana, jolloin jokusen monta kierrosta sitä olen itsekin letkulla päästellyt.Tuli mieleen, että edesmenneellä linjalla h79V oli vakiona nivel.
Tuli mieleen, että edesmenneellä linjalla h79V oli vakiona nivel.
Nopeampi Jokeri vei 90 % matkustajista? Taisi kyllä 79V lakata ennen kuin 550 alkoi vai miten oli? Nykyään noiden reitit menisivät pitkälti päällekkäin.Miksikäs tämä linja 79V lakkautettiin, jos silä niin paljon matkustajia oli?
Nopeampi Jokeri vei 90 % matkustajista? Taisi kyllä 79V lakata ennen kuin 550 alkoi vai miten oli? Nykyään noiden reitit menisivät pitkälti päällekkäin.
Edesmenneellä Itäkeskuksen liityntälinjalla 98A oli myös muistaakseni kaksi niveltä. Kerran taisin sitä ajaakin. Itäkeskus ei ole ruuhka-aikaan kovin kätevä lähtöajan odotteluun nivelellä. Tuohon aikaan Varhaan oli sijoitettu autot 8712-8714, myöhemmin tuli lisää 87-sarjaa Koskelasta.
Olikos 86S:lläkin joskus 90-luvun loppupuolella niveliä? Teliautoista puolestaan tuli mieleen, että HKL-Bussiliikenne voitti jo edesmenneen seutulinjan 711 liikennöinnin talvliikennekaudesta 1998 - 1999 lähtien. Linjalle hankittiin uutena puolimatalikot 9828 - 9831, mutta nämä toimitettiin vasta alkusyksystä. Niinpä HKL-Bl ajoi ensimmäiset viikkonsa 711:llä jo keväällä käyttöönotetuilla 98-teleillä.
Tavallisia 2-akselisia busseja toisaankin; itse olen ajanut ko. linjaa mm. sarjalla 8814-8838 (Scania N112/Wiima K202).Nyt ei vaan muistu mieleen, millaista kalustoa talvisin oli. Liekö se sitten ollut 2-akselista nykyiseen tapaan.
Mutta nykyisellä 550:n täytösasteella ei varmaan haittaisi, jos olisi apulinja, kuten 79V, joka ei olisi teennäinen, vaan sillä olisi ihan oikeasti käyttäjiä. 79Vhän lopetettiin vedoten kannattamattomuuteen, asia ei välttämättä kyllä ollut ihan niin, olihan kulkijoita kuitenkin välillä nivelautonkin täydeltä.
Mielestäni kaksi ruuhkavuoroa olisi ollut nivelellä 98A:lla ja käytäntö jatkui metron aukeamiseen asti.Oliko noita letku Wiimoja 98:lla peräti ihan kokopäivävuorossa vai ajettiinko lähinnä ruuhkaa? Ja koskahan tuollainen käytäntö oli olemassa?