339-DF
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 8 Elokuu 2005
- Viestit
- 8,499
Tukholmassa kaavaillaan sinisen metrolinjan jatkamista idässä Nackaan. Hanketta on selvitetty ja toteutus on ajoitettu 2020-luvulle. Svenska Dagbladet kertoo kuitenkin tänään, että rata olisi SL:n arvion mukaan käytössä vasta 2030.
Asiaan liittyy myös Katarinabergetin alle Slusseniin suunniteltu valtava maanalainen bussiasema. Tällä hetkellä Nacka ja Värmdö ovat raideliikenteen ulkopuolella ja joukkoliikenne hoidetaan busseilla Slussenille. Koska kaupunki kasvaa, mutta bussiliikennettä Slussenille ei voi kasvattaa, haluaa SL louhia maan alle päätepysäkin, joka mahdollistaisi bussiliikenteen kasvun 45%:lla.
SvD:n jutun ydin on siinä, että bussiaseman ja metron pitäisi olla toistensa vaihtoehtoja. Nyt bussiasema tehtäisiin vain lyhytaikaiseen käyttöön, jos metron tullessa suora bussiliikenne loppuu. Tilapäistä kalliobussiasemaa sekä kannatetaan että pidetään rahantuhlauksena.
Asiaan liittyy myös Katarinabergetin alle Slusseniin suunniteltu valtava maanalainen bussiasema. Tällä hetkellä Nacka ja Värmdö ovat raideliikenteen ulkopuolella ja joukkoliikenne hoidetaan busseilla Slussenille. Koska kaupunki kasvaa, mutta bussiliikennettä Slussenille ei voi kasvattaa, haluaa SL louhia maan alle päätepysäkin, joka mahdollistaisi bussiliikenteen kasvun 45%:lla.
SvD:n jutun ydin on siinä, että bussiaseman ja metron pitäisi olla toistensa vaihtoehtoja. Nyt bussiasema tehtäisiin vain lyhytaikaiseen käyttöön, jos metron tullessa suora bussiliikenne loppuu. Tilapäistä kalliobussiasemaa sekä kannatetaan että pidetään rahantuhlauksena.