Tästä on ruotsalaisella foorumilla keskustelua. Monen on vaikea ymmärtää, miksi tuon takia liikenne pitäisi sulkea puoleksi vuodeksi tai edes ollenkaan. Tilannetta verrattiin Tukholman joidenkin esimetrolinjojen muuttamiseen metroksi aikoinaan, johon ilmeisesti ei tarvittu katkoa kuin joitakin tunteja.
Tämä lienee kyllä liioittelua Viimeinen tällainen muutos toteutettiin vuonna 1964, ja käsittääkseni suoraan raitiotiestä metrolinjaksi muutetut osuudet jouduttiin lopulta sulkemaan "jopa" kahdeksi päiväksi. Se on toki selvästi vähemmän kuin puoli vuotta. Melkoisen pitkiä liikennekatkojahan Tukholman seudulla on toki sittemmin ollut useita, mieleen tulee Nockebyn radan vuoden pituinen katko 1997-98 ja myös erinäiset kuukausien pituiset katkot Roslagsbananin eri osilla.