HSL pilasi linjan 985 aikataulut syksyllä 2019. Keravan asemalla lähdetään siten, että R-/Z-junasta näkee bussin perävalot, ja bussin saapuessa asemalle näkee R-/Z-junan perävalot. Kuka hyötyy puolen tunnin vuorovälistä, jos bussia joutuu odottamaan 29 minuuttia? Suorat bussit Nikkilään kurjistettiin viikonloppujen osalta pariin vuoroon päivässä viime syksynä.
985 on näköjään optimoitu niin, että seisonta-aika on mahdollisimman lyhyt Nikkilässä. Sunnuntain aikataulussa Keravan asemalta 9.53 - 11.56 Keravan asemalta lähtevät vuorot on sellaisia, että myöhästyy juuri ja juuri kun vaihtaa R/Z-junasta. Vastapainoksi ehtii vaihtamaan junaan Keravalla kun bussi palaa Nikkilästä. 17.06 - 23.41 Keravan asemalta lähtevillä vuoroilla voi vaihtaa R/Z-junasta bussiin, ja kun bussi palaa Keravan asemalle, juna on ehtinyt juuri ja juuri ehtinyt lähteä. Siinä välissä kulkevat vuorot on sellaisia, ettei mistään voi vaihtaa mihinkään. :lol: Tuntuu typerältä, mutta ainoa keino ratkaista synkronointiongelma on se, että jokainen bussi odottaa noin 5 minuutin sijaan noin 30 minuuttia Nikkilässä.