Rattivaunu
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 24 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 5,966
Noissa sähkönivelissä on se ero, että lähtökohtaisesti on tarkoitus nousta sisään nimenomaan keski- ja takaovista. Minun mielestäni Elielinaukion laiturijärjestelyt toimivat parhaiten perinteisessä etuovesta sisään -liikenteessä. En väheksy tuotakaan argumenttia, että peruuttaminen pussinperälaiturista on oma juttunsa.
Sitten vielä yksi näkökohta. Ainakin nuo Nobinan BYD-nivelet on varustettu pikalataustekniikalla, joten ilmeisesti on ollut ajatus, että akkuja ladataan päivän aikana ilman varikkokäyntiä. Linjojen 200 ja 510 päätepysäkeillä tai reittien varrella ei liene tätä infraa käytettävissä. Varmasti nivel-BYDien akut riittävät varsin pitkien rupeamien ajamiseen ilman välilataustakin, etenkin kesäkaudella. Mutta varmasti on ajosarjoja, joissa nivelien sähkönkulutus perustelisi välilatauksiakin, varsinkin talvella.
Sitten vielä yksi näkökohta. Ainakin nuo Nobinan BYD-nivelet on varustettu pikalataustekniikalla, joten ilmeisesti on ollut ajatus, että akkuja ladataan päivän aikana ilman varikkokäyntiä. Linjojen 200 ja 510 päätepysäkeillä tai reittien varrella ei liene tätä infraa käytettävissä. Varmasti nivel-BYDien akut riittävät varsin pitkien rupeamien ajamiseen ilman välilataustakin, etenkin kesäkaudella. Mutta varmasti on ajosarjoja, joissa nivelien sähkönkulutus perustelisi välilatauksiakin, varsinkin talvella.