Uudet bussit, syksy 2012

Nyt siis ilmeisesti on kaksi VDL:ää saapunut, eli vielä 54 on tulossa. Milloin noita voisi aikaisintaan odottaa linjalle
Autoja tulee ensi viikosta lähtien 15 per viikko, ja ne eivät tule linjalle ennen syysaikataulun alkua, eli ne lähtee sitten niille linjoille mille on tarjottu vasta sitten kun on sen aika, eivät ole menossa siis aiemmin linjoille.
 
Autoja tulee ensi viikosta lähtien 15 per viikko, ja ne eivät tule linjalle ennen syysaikataulun alkua, eli ne lähtee sitten niille linjoille mille on tarjottu vasta sitten kun on sen aika, eivät ole menossa siis aiemmin linjoille.

Toisin sanoen sillä viikolla kun palaan lomilta töihin, saattaa pysäkille kurvata Citea. :)
 
Penkit ovat pikkusen epämukavan näköisiä. Mahtaa olla saman tapaiset kun MANneissa.
 
Autoja tulee ensi viikosta lähtien 15 per viikko, ja ne eivät tule linjalle ennen syysaikataulun alkua, eli ne lähtee sitten niille linjoille mille on tarjottu vasta sitten kun on sen aika, eivät ole menossa siis aiemmin linjoille.

Eikö niitä kannattaisi vähän koeajaa, kiva huomata elokuussa että kaikki sammuu kun on ajettu 7 tuntia tms ;)
 
Eikö niitä kannattaisi vähän koeajaa, kiva huomata elokuussa että kaikki sammuu kun on ajettu 7 tuntia tms ;)

Kyllähän niitä koeajetaan, eri asia ajetaanko linjalla vai muuten vaan. ;) Omasta mielestäni ne pitäisi kyllä linjalla koeajaa. Näinhän on Nobina aikaisemminkin tehnyt (Crossareiden kohdalla en kyllä muista, mutta esim. Volvo 8500LE:n kohdalla tehtiin)... Olisi erittäin outoa jossei niitä koeajettaisi. Ja hyväthän sijoituspaikat olisivat niillä linjoilla jotka on Nobinan ja pysyy Nobinalla (nyt suoralta kädeltä esim. 518, 740, 741 ja 742 (osa uusista Volvoistahan tuli näille)).
 
Kyllähän niitä koeajetaan, eri asia ajetaanko linjalla vai muuten vaan.
Näinhän se myös tehdään eli linjalla, "autot joutuvat todelliseen koetukseen kun lähtevät linjoille" näin sanoi eräs henkilö Nobinalta jonka nimeä en mainitse.
 
(Crossareiden kohdalla en kyllä muista, mutta esim. Volvo 8500LE:n kohdalla tehtiin)... Olisi erittäin outoa jossei niitä koeajettaisi. Ja hyväthän sijoituspaikat olisivat niillä linjoilla jotka on Nobinan ja pysyy Nobinalla (nyt suoralta kädeltä esim. 518, 740, 741 ja 742 (osa uusista Volvoistahan tuli näille)).

Crossarit otettiin käyttöön vasta kun h80-83 liikennöinti alkoi. Käsittäisin asian vdl:n kohdalla niin, että kun ovat A1 tyyppiä niin ne ovat vielä jokaiselle linjalle väärän kokoisia autoja :lol: tosin eipä nytkään linjoilla ajavat 99-00 city ällät ole yhtään sen oikeampaa kalustoa :D toki käsittääkseni kuljettajia koulutetaan uusiin busseihin ennen käyttöönottoa, siitähän tulee samalla EU-jatkokoulutuspäiviä :)
 
Millä tavalla City-ällät ovat väärää kalustoa? Koon puolesta, vai päästöjen? Onko tuo VDL muuten paljonkin pienempi (lyhyempi) muuhun kalustoon, esim Volvo 8700LE:hen verrattuna?
 
Viimeksi muokattu:
Millä tavalla City-ällät ovat väärää kalustoa? Koon puolesta, vai päästöjen? Onko tuo VDL muuten paljonkin pienempi (lyhyempi) muuhun kalustoon, esim Volvo 8700LE:hen verrattuna?

yleisesti ottaen liian vanhaa ja väärää päästöluokkaa eli kalustopisteet ei täytä vaatimuksia. Aika paljon nyt tässä kesällä 00 city ällät korvanneet 8700le:n ja scalojen ajoja.. Vdl on vain 11.98m bussi jossa jopa 39 paikkaa eli a1, kun taas 8700le on 12.86m ja 43 paikkaa eli a2 :D
 
Viimeksi muokattu:
Vdl on vain 11.98m bussi jossa jopa 39 paikkaa eli a1, kun taas 8700le on 12.86m ja 43 paikkaa eli a2 :D

Ok. Osaatko kertoa, onko VDL:ää vastaavan pituisia busseja jo liikenteessä jossainpäin HSL-aluetta, tai mahdollisesti ollut aikaisemmin? Haluaisin yrittää muodostaa jonkinlaisen vaikutelman bussin koosta päässäni. :D
 
Ok. Osaatko kertoa, onko VDL:ää vastaavan pituisia busseja jo liikenteessä jossainpäin HSL-aluetta, tai mahdollisesti ollut aikaisemmin? Haluaisin yrittää muodostaa jonkinlaisen vaikutelman bussin koosta päässäni. :D

Esimerkiksi HelB:n 2-aks MANnit ja Tammelundin Mersut sekä Pohjolan Liikenteen OmniCityt ja Westendin Linjan Citelikset.
 
Viimeksi muokattu:
No ihan hyvän kokoisia autojahan nuo sitten ovat. Kumma kun joku niitä vertasi palvelulinjojen kalustoon..

En ole itse nähnyt noita luonnossa, mutta kuvissa pyöräkoko näyttää pienemmältä kuin normi 275/70/22,5" tai 295/80/22,5"ehkä tuossa on yleinen pienten kuorma-autojen vannekoko 17,5"? Kuitenkin näyttävät minunkin mielestä kuvissa pienehköiltä, ja vahva verrokki mielessä on ex-helb 9813 Ikarus E91 :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Takaisin
Ylös