Uudet bussit, syksy 2015

Nobinalle tulee syksyksi seuraavia uusia:
  • 40 kpl MB Citaro A2
  • 5 kpl Iveco Bus Crossway kevytrakennebussi
  • 4 kpl Volvo 8900LE teli
  • 4 kpl Volvo 8900LE A2

Korjauksena tähän: Citaroista vain 25 tulee syksyksi ja loput 15 vuodenvaihteessa.

A2-tarve on syksyksi 34, listallasi on 29. Onko siis niin, että myöhemmin kilpailutetun 502:n viisi uutta toimitetaan vasta vuodenvaihteeksi? Silloin nuo 15 Citaroa täsmäisivät.
 
Viimeksi muokattu:
Tammelundin Liikenteen uusia Volvo-telejä seisoo Kaivokselassa, äkkiseltään bongasin #33, #34, #35, #36, #37, #38, #39, #40, #41.
 
Tammelundin Liikenteen uusia Volvo-telejä seisoo Kaivokselassa, äkkiseltään bongasin #33, #34, #35, #36, #37, #38, #39, #40, #41.

Siitä lienee jo hetki, kun TLL:llä on ollut telejä. :D pitäisi jo itsekin päästä bongailemaan.
 
Mihinkähän TLL meinaa nämä telit ja vuosaaren tulevat autot laittaa, jokohan varhasta irtoais tilaa?
 
Itse joudun kulkemaan VDL bussilla lähes joka perjantai ja sunnuntai ja matka on vain 1h 30min ei kyllä ole yhtään mukavaa PL teki huonon valinnan linjalle 173!:mad: VDL on erittäin epämukavia busseja aivan sama minkä pitusta matkaa sillä tekee. On varmasti myös kuljettan kannalta.

VDL on kuljettajan kannalta mukava. Alusta on mun mielestä yksi parhaita. Kuorman kasvaessa se vaan paranee.
Se, mikä VDL:stä ainakin Nobinalla voi tehdä epämukavaa on jyrkkä hidastin. Se on parantunut huomattavasti tunnokkaammaksi, mutta silti jarrulle mentäessä nykäsyn tuntee kyllä selvästi kun hidastin menee päälle ja pois päältä. Silti kuten sanoin, VDL yhdessä Nobinan kanssa on hakenut tähän ongelmaan ratkaisua ja siinä on onnistuttu. Jarrut on paremmat kuin autojen ollessa uusia.
Joten siitä iso kiitos Nobinan porukalle, että kuljettajia kuunnellaan myöskin.

Matkustajan kannalta, sen mitä oon Åberin autoissa ollut kyydissä, niin ei se juuri kyllä eroa Volvoista tai Scaloista. Scala on sellanen keinuva kuten aina ja Volvo antaa kaiken läpi koriin. VDL ei ole niin paha ollenkaan kuin Volvo. VDL nielee montut paremmin, hidastusmontut vieläkin paremmin.
Nyt voi olla tietenkin eroja Veolian autoissa, koska ne ei oo niitä kevytkorisia.

Mutta tää on kuljettajan kommentteja tämä....

Mersuja odotan mielenkiinnolla. Ivekoita en niinkään.
 
En voi samaistua mielipiteeseesi jälkeenmainitun yhtiön kuljettajana. :D

Niin no nää on mielipidekysymyksiä. Alusta ja ohjaus on parempia kuin yhdessäkään uudessa Volvossa. OHjaus nopeampi, kevyempi, alusta pehmeämpi eikä pintakova. Ainoa mikä mua häiritsee on ergonomia.
 
Takaisin
Ylös