Kyllä. Voisi myös väittää, että raitiotien oikea paluu Eurooppaan tapahtui vasta 1980-luvun puolivälissä. Newcastlen järjestelmä kun on muutamasta tasoristeyksestä huolimatta hyvin lähellä perinteistä metroa monessa suhteessa.
Czestochowa puolestaan lienee itäblokin ainoa uusi raitiovaunukaupunki Neuvostoliiton ulkopuolella toisen maailmansodan jälkeen ja ennen 1980-lukua. Mostissa nykyinen raitiotie tosiaan avattiin 1957, mutta tuolloin kaupungissa liikennöi vielä sittemmin lakkautettu metrin raideleveyden raitiotie. Most ei siten toisen maailmansodan jälkeisenä aikana ole ollut hetkeäkään ilman raitiotietä. Samaan kategoriaan Mostin kanssa kuuluu käsittääkseni ainakin Varsova ja Chemnitz (DDR:n aikainen Karl-Marx-Stadt), molemmissa liikenne on 1435 mm raideleveydellä alkanut vasta sotien jälkeen, mutta aiemmin kaupungeista löytyi raitiotie muulla raideleveydellä (Varsovassa 1524 mm, Karl-Marx-Stadtissa 925 mm).
Czestochowa puolestaan lienee itäblokin ainoa uusi raitiovaunukaupunki Neuvostoliiton ulkopuolella toisen maailmansodan jälkeen ja ennen 1980-lukua. Mostissa nykyinen raitiotie tosiaan avattiin 1957, mutta tuolloin kaupungissa liikennöi vielä sittemmin lakkautettu metrin raideleveyden raitiotie. Most ei siten toisen maailmansodan jälkeisenä aikana ole ollut hetkeäkään ilman raitiotietä. Samaan kategoriaan Mostin kanssa kuuluu käsittääkseni ainakin Varsova ja Chemnitz (DDR:n aikainen Karl-Marx-Stadt), molemmissa liikenne on 1435 mm raideleveydellä alkanut vasta sotien jälkeen, mutta aiemmin kaupungeista löytyi raitiotie muulla raideleveydellä (Varsovassa 1524 mm, Karl-Marx-Stadtissa 925 mm).