Ei olekaan, eikä ole ollut aikoihin. Gotha-vaunuja käyttää koko entisessä Neuvostoliitossa ainoastaan kaksi ukrainalaisjärjestelmää, Jevpatorija ja Molotshnoje. Ensin mainittu on luopunut äskettäin perävaunuista kokonaan, ja viimeksi mainittu järjestelmä on lyhyt turistiliikenneluontoinen, vain kesäaikaan ajettu kahden vaunun linja. Viipurin viimeiset vaunut (LOWA) eivät varsinaisesti edes olleet Gotha-tyyppiä.Mun käsittääkseni sinne vietiin vain suomalaivaunuja 1950-luvulla korvanneet Gotha-vaunut, ja ne olivat hyvin uusia kun ne vietiin. Mutta kuvittelisin että niiden joukossa jotka nyt verkon lakkauttamisen vuoksi poistuvat liikenteestä, ei ole enää edes niitä Gothia.
t. Rainer
Kaliningradin raitioteiden nykyinen liikkuva kalusto on esitelty tässä linkissä:
http://transphoto.ru/show.php?did=152
---------- Viesti lisätty kello 9:42 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 9:34 ----------
Jotta olisi myönteisempää puhuttavaa, tässä Hampurin ratikkaprojektin sivut:Pitäisikös perustaa uusi ketju "raitiotiejärjestelmien lakkautuksia maailmalla" ja siirtää nuo Venäjää koskevat uutiset sinne? Tässä ketjussa vähän masentavaa luettavaa
http://stadtbahn.hochbahn.de/startseite/
Projekti etenee nyt vauhdilla, ja Saksan toiseksi suurimmassa kaupungissa ensimmäinen raitiolinja (sitten vuoden 1978) avautuu näillä näkymin Altonan ja Bramfeldin välille vuonna 2014.