Uusia varikkoratkaisuja

Tuttusi ovat.. Helsingin Bussiliikenteen kuljettajia? Sana sanaa vastaan, kuka sitten oikeassa.. :cool:

Kaikilla on yksityiselämä, mutta tuollaista valheen levittämistä en ymmärrä, joten oli pakko puuttua. Ja lähiaikoina saadaan lisää tietoa, mutta tällä hetkellä ei missään nimessä voi sanoa kylmästi että Varha suljetaan. Tätä foorumia lukiessa täytyy saada realistinen kuva todellisuudesta.
 
Hana & Wito: Minä nyt en ole tämän foorumin moderaattori, mutta nimenomaan turhan, tarpeettoman ja typerän riitelyn välttämiseksi olisi minusta syytä aina mainita tietolähde, kun kirjoittaa tälle foorumille sellaisista merkittävistä asioista, jotka eivät ole omia mielipiteitä tai kokemuksia. Tai jos lähdettä ei voi tai jostain syystä ei haluaisi paljastaa, niin kertoo tämän selkeästi.
 
Hana & Wito: Minä nyt en ole tämän foorumin moderaattori, mutta nimenomaan turhan, tarpeettoman ja typerän riitelyn välttämiseksi olisi minusta syytä aina mainita tietolähde, kun kirjoittaa tälle foorumille sellaisista merkittävistä asioista, jotka eivät ole omia mielipiteitä tai kokemuksia. Tai jos lähdettä ei voi tai jostain syystä ei haluaisi paljastaa, niin kertoo tämän selkeästi.
Minä vain yritin sanoa, että tuo väite ei pidä paikkansa, koska ei ole vielä tietoa mitä vuoden aikana tapahtuu. Riitelyä ei ole, mutta koska on aina ollut minulle läheinen firma HelB ja STA, niin puutun jos näen että on tietoa joka ei pidä paikkansa, en minäkään tiedä mitä voi tapahtua tulevaisuudessa, mutta tällä hetkellä voin varmasti sanoa että Varhaa ei olla kokonaan sulkemassa.:D
 
en minäkään tiedä mitä voi tapahtua tulevaisuudessa, mutta tällä hetkellä voin varmasti sanoa että Varhaa ei olla kokonaan sulkemassa.:D

No mutta kun just tässä tulee taas sitä ristiriitaista viestiä :) Mikäli mä nyt oikein tilannetta arvelen, niin tuon voisi sanoa näinkin:"Niin siis, en mäkään varmaks tiedä, mutta sen perusteella, mitä tuolla varikolla puhutaan, niin en mä ainakaan oo kuullu mitään varmaa siitä, että Varhasta oltaisiin kokonaan lähtemässä."
 
No mutta kun just tässä tulee taas sitä ristiriitaista viestiä :) Mikäli mä nyt oikein tilannetta arvelen, niin tuon voisi sanoa näinkin:"Niin siis, en mäkään varmaks tiedä, mutta sen perusteella, mitä tuolla varikolla puhutaan, niin en mä ainakaan oo kuullu mitään varmaa siitä, että Varhasta oltaisiin kokonaan lähtemässä."

Ymmärrän ongelman, eiköhän se sitten selviä ajan myötä, ja moderaattorit voivat poistaa nämä viestit. Mutta minä näen sen asian niin, että virallinen tiedote on tulkittu väärin, kun puhuttiin toimintojen supistamista. Luotettavalta lähteeltä olen siis kuullut että tiedotteessa puhuttiin vain ja ainoastaan toimintojen supistamisesta, ei varikon sulkemisesta.
 
HelBin kuljettajana voin vahvistaa, että YT-neuvottelut ovat vasta käynnissä, eli mitään päätöksiä suuntaan tai toiseen ei olla tehty. Neuvotteluissa harkitaan Varhan toimintojen supistamista ja toimintojen keskittämistä Ruhaan. Tiedon lähde: Virallinen tiedoite Varhan ilmoitustaululla.

Epävirallisesti yksityishenkilönä: Varhaa olen alkanut pitää toisena kotinani, ja sieltä kuljettajan urani alkoikin noin 15 vuotta sitten. Toivottavasti ei tarvitsisi muistokirjoitusta kirjoittaa...
 
Wito, olen aloittanut bussihommat Helbillä ja juurikin Varhassa. Minulla ei ole mitään huonoa sanottavaa Helbistä. Lähteeni on Ruhan kuljettaja ja ymmärsin, että Varha suljettaisiin vuoden lopussa kokonaan. Voi olla, että ymmärsin jotain väärin, mutta tietoisesti ei ole tapanani valehdella.
 
että miksi aina HelBiä vastaan kirjoitetaan täällä...

No kuule kaikki liikennöitsijät ovat vuorollaan joidenkin kiinnostuksen kohteena. Aikoinaan WL, Concordia/Nobina, Veolia, Andersson, Helb... Sellaista se nyt vaan on.
Mutta ei kuitenkaan vain Helb.



Negatiiviset kirjoitukset ja huhut on paljon kiinnostavampia kuin positiiviset. Sen huomaa iltapäivälehtien lööpeissäkin :)

---------- Viestit yhdistetty klo 11:46 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 11:39 ----------

Minä vain yritin sanoa, että tuo väite ei pidä paikkansa, koska ei ole vielä tietoa mitä vuoden aikana tapahtuu. Riitelyä ei ole, mutta koska on aina ollut minulle läheinen firma HelB ja STA, niin puutun jos näen että on tietoa joka ei pidä paikkansa, en minäkään tiedä mitä voi tapahtua tulevaisuudessa, mutta tällä hetkellä voin varmasti sanoa että Varhaa ei olla kokonaan sulkemassa.:D


Kuulehan sen epävirallisenkin "hevosmiesten tietotoimiston" kertoman "varman" tiedon kertominenkin on joillekin niin tärkeätä, että ei ehdi tarkistaa lähteen tiedon varmuutta. Muuten saattaa menettää sen tiedon shokeeraavan vaikutuksen. Kun joku toinen voi ehtiä kertoa sen saman huhun.

Joskus havainnotkin täällä foorumilla on sitä luokkaa, että niiden epämääräisyyden (paikkaansa pitäyyden) takia ne vois jättää laittamatta :biggrin:
 
Voidaankos sitä pitää uutena varikkoratkaisuna, kun Nobina on alkanut parkkeerata muutamia busseja Vihdintien ja Rajatorpantien risteyksen tuntumassa olevan St1 -kylmäseman vieressä olevan teollisuusrakennuksen pihalla?
 
Jos Varhassa yt:t alkavat niin käytännössä homma menee niin että HelB on päättänyt että se suljetaan niin se suljetaan tavalla tai toisella. Joko annetaan monoa tai sitten annetaan mahdollisuus siirtyä Ruskeasuolle tai johonkin muualle.
 
Wito, olen aloittanut bussihommat Helbillä ja juurikin Varhassa. Minulla ei ole mitään huonoa sanottavaa Helbistä. Lähteeni on Ruhan kuljettaja ja ymmärsin, että Varha suljettaisiin vuoden lopussa kokonaan. Voi olla, että ymmärsin jotain väärin, mutta tietoisesti ei ole tapanani valehdella.
Homman nimi on se, että Varhasta tehdään Ruhan alaisuudessa toimiva sivutoimipiste, johon jää noin luokkaa 50 bussia. Tuon automäärän vuoksi ei ole enää tarpeellista pitää Varhassa nykyistä liikenteenjohto- ja korjaamo-organisaatiota. Ja ei nuo autot mahtuisikaan Ruhaan, kun Ruhan liikenne lisääntyy Vantaan linjojen sekä Stadin 23:n myötä.

---------- Viestit yhdistetty klo 12:15 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 12:12 ----------

Voidaankos sitä pitää uutena varikkoratkaisuna, kun Nobina on alkanut parkkeerata muutamia busseja Vihdintien ja Rajatorpantien risteyksen tuntumassa olevan St1 -kylmäseman vieressä olevan teollisuusrakennuksen pihalla?
Onhan Nobinalla ollut tuolla autoja jo luokkaa viisi vuotta.
 
Homman nimi on se, että Varhasta tehdään Ruhan alaisuudessa toimiva sivutoimipiste, johon jää noin luokkaa 50 bussia. Tuon automäärän vuoksi ei ole enää tarpeellista pitää Varhassa nykyistä liikenteenjohto- ja korjaamo-organisaatiota. Ja ei nuo autot mahtuisikaan Ruhaan, kun Ruhan liikenne lisääntyy Vantaan linjojen sekä Stadin 23:n myötä.
Kuulostaa vähän samalta kuin Koskelan supistaminen vuosituhannen vaihteessa. Olen pudonnut jo kärryiltä - onko Koskelassa ylipäätään enää linja-autovarikkoa?

Minunkin lyhyehkö kuljettajaurani alkoi vuonna 1997 Varhasta ja miltään muulta varikolta käsin en ole säännöllisesti, vuorolistan mukaan työskennellyt. Loppuajat tein yksittäisiä päiviä milloin mistäkin, kaikilta varikoilta käsin.

Joskus vuoden 1998 alusta aina Vuosaaren metron avautumiseen asti Varha taisi olla suurimmillaan, kun sieltä ajettiin jo seutulinjoja ja Vuosaaren melkein 40 auton bussimetro vielä toimi. Vuoden 1998 alussa siirrettiin myös jo Koskelan toimintaa Varhaan ja Ruhaan.
 
Takaisin
Ylös