Ojangon n. 200 linja-auton varikon rakennustyöt pitäisi alkaa keväällä 2018 ja varikon valmistua kesällä 2019. Vantaan kaupungin määräyksestä varikko vuokrataan sieltä ajettavaa liikennettä voittaneelle (yhdelle) yritykselle 30 vuodeksi, vaikka sopimukset olisivatkin lyhyempiä. HSL toimii vuokranmaksun takaajana.
http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2017481-2
Eli siis seuraava kilpailu on kuin tehty Nobinalle, jolla oikeastaan ainoana on rahkeet tuohon (nykyisistä liikennöitsijöistä). Automäärääkään tuskin rajoitetaan tuohon liittyvässä kilpailutuksessa. Mutta entäs kun liikennöintisopimukset loppuvat reilusti ennen varikon vuokrasopimusta? Voittanut yritys voi hävitä kaiken ja jäljelle jää tyhjä varikko, kun tuota vuokrausvelvoitetta ei ole muilla enää silloin, mikä voi poikia kilpailevia tarjouksia enemmänkin. Tosin suunnitelmissa puhutaan mahdollisuudesta muuttaa varikko kahden liikennöitsijän käytettäväksi, mutta siitä ei ole päätetty. Yhtä avoimia mahdollisuuksia on, ettei tarjouksia jätetä varikon käyttöön velvoittavassa kilpailutuksessa tai että joku iso (ulkomainen) yritys tulee samassa yhteydessä Suomeen. Jään mielenkiinnolla seuraamaan tätä.