Viitaten vain tämän ketjun alkuun. Ilman vastustusta sopii pysäköintiluolan rakentaminen Vallilaan, kun se on henkilöautoille
.
No tämähän on ihan selvää. Ei siinäkään ollut mitään ongelmaa, että Mannerheimintien ja Aleksin risteykseen tehtiin ajoyhteys autoille ratikkaradan poikki, koska kyse oli pääsystä parkkiluolaan.
Eräästä ratikkasillasta joka maksaa 120 M€ on kamala haloo ja vastustukampanja, YVAa pitää tehdä ja vesibussilla korvata. Mutta saman verran yhteen Itäväylän risteykseen Herttoniemessä ei aiheuta keskustelua eikä polemiikkia. Ei oikealla, ei vasemmalla eikä vihreissä. Ei tarvita havainnekuvia maiseman pilaantumisesta, ei YVAa mistään vaikutuksista, eikä mitään keskustelua siitä, voisiko niitä autoilijoita kuljettaa jollain muulla konstilla, kuten katubussilla (kun vesibussi kulkee Herttoniemessä niin huonosti, vaikka pääseehään sieltäkin rannasta Kauppatorille laivalla jo nytkin).
Tätä meille on taottu päähän YLEn aikaisen aamuradiota*) myöten jo 50 vuotta. Auto on itsestäänselvyys. Sen kustannuksilla on yhtä vähän merkitystä kuin kahvilla, tupakalla, viinalla ja muilla huumeilla. Saada pitää, maksoi mitä maksoi, mieluummin nähdään nälkää ja vaikka kuollaan.
Antero
*) Alkaa jo nyppiä, kun erään usein aamuisin äänessä olevan toimittajan jutuista tuntuu puolet olevan siitä, miten hän tänäkin aamuna pääsi autolla töihin ja kuinka nyt kaikki autoilijat (eikö muka ole muita kuuntelijoita) soittaisivat ja kertoisivat, missä tämän aamun kolarit ja ruuhkat ovat. On tullut mieleen, pitäisikö ryhtyä joka aamu soittamaan, että tänäänkin pääsin joukkoliikenteellä kolaroimatta ja seisovien henkilöautojen ohi. Onhan se ihan yhtä uutinen kuin että autot kolaroivat ja seisovat jonoissa tänäkin aamuna.