Vanhoja raitiovaunuja romuksi?

KLOY lupasi palata asiaan tällä viikolla, huomista julkisuuteen tuloa asiassa siis odottaen...
Onko huomenna myös Ruhan ratikkahallin jonkinlainen käyttöönottojuhlallisuuskin? Johan sekin piti rakentaa jo 60 vuotta sitten ja suunnitelmat yhdistetystä ratikka+bussivarikosta tehtiin siis jo 1960-luvun alussa. Nyt on vihdoin käsillä sen 1960-luvun hallipäätöksen valmistumisjuhlat! Tuskin kuitenkaan mainitsevat että tontille suunniteltiin jo varsin pikkutarkasti raiteistoja myöten kaikki tosiaan jo 1960-luvun alussa. Se mitä nyt valmistuu, on kopio isoisiemme suunnitelmista. Ainoa uutuus on että ratikkahallin katolle on nyt tehty linja-autoille pysäköintitaso, eikä KLOY:n pääkonttori ole viereisessä tornitalossa.
 
Viimeksi muokattu:
Ketjun otsikon mukainen projekti on edennyt seuraavaan vaiheeseen. Sain tänään tiedon, että pressuhalliin ainoana jäänyt vaunu 9 on vedetty hallin suojaiselta perältä aivan sen etuosaan ja ovi jätetty auki sillä seurauksella, että vandaalit ovat käyneet töhrimässä vaunun kyljet. Sisätilojen vaurioista ei ole vielä tietoa.
 
Ketjun otsikon mukainen projekti on edennyt seuraavaan vaiheeseen. Sain tänään tiedon, että pressuhalliin ainoana jäänyt vaunu 9 on vedetty hallin suojaiselta perältä aivan sen etuosaan ja ovi jätetty auki sillä seurauksella, että vandaalit ovat käyneet töhrimässä vaunun kyljet. Sisätilojen vaurioista ei ole vielä tietoa.
Onko tuo oven auki jättäminen varmaa tietoa? Helsingin Uutisissa väitetään näin:
Helsingin Uutiset sanoi:
Ratikka oli Koskelan varikon väliaikaisessa telttahallissa odottamassa siirtoa Töölön varikolle. Kaupunkiliikenne Oy:n toimitusjohtaja Juha Hakavuori sanoo, ettei ulkopuolisilla ollut halliin pääsyä vaan sen oli lukittu.

– En tiedä, miten sinne on menty.
 
Juu, näin myös tuon uutisen ja väitteen. Luotan itse enemmän siihen, mitä varikolta olen kuullut. Toivottavasti uutisessa pitää paikkansa se, että vaunu puhdistetaan ja viedään Töölön halliin säilöön.
 
Takaisin
Ylös