Niin, pohjimmiltaanhan tuossa on kyse siitä, kannattaako yhteiskunnan maksaa 300 000 euroa vuodessa siitä, että palvelutasomäärittelyssä yhden tähden alueeksi luokitellulle pientaloalueelle järjestetään neljä tähden suuren kerrostaloalueen palvelutaso. Samalla toki pidennetään suurten kerrostalovaltaisten asuinalueiden joukkoliikenteen käyttäjien matka-aikaa noin 6-10 minuutilla. Nikinmäkeen jäisi linjojen 731 ja 742 poistumisen myötä edelleen Rautatientorille vievät linjat 738 ja 785-788 sekä lisäksi Pohjois-Nikinmäkeä palveleva 739. Näilläkin linjoilla vuoroja kulkee ruuhka-aikoina keskimäärin n. 10 minuutin välein. Muina aikoina Nikinmäessä ei sitten pahemmin kulkijoita olekaan, mikä sinänsä lienee aika tyypillistä tuollaiselle kaupungin perimmäisessä nurkassa sijaitsevalle pientaloalueelle. Vaihdottomien yhteyksien lisäksi Helsingin keskustaan pääsisi myös liitynnällä pari Korson tai Koivukylän aseman kautta.
Oletin, että Vanhaa tietä olisi voinut ajaa samalla autokierrolla. Meneekös noista Sipoon linjoista mikään Vanhaa tietä Nikinmäen ja Kehä kolmosen välillä?