Sivusin tätä asiaa jo toisessa ketjussa, mutta ihmettelen nyt täälläkin yhtä Vantaan uuden linjaston epäkohtaa. Miksi esim. linja 562 päätettiin katkaista Aviapoliin asemalle, kun ainakin keskipäivällä löysää tuntuu riittävän? Seurasin yhtenä päivänä, että seuraava 562 ehtii tulla Aviapoliin asemalle hyvissä ajoin ennen edellisen lähtöä, eli seisomista tulee yli 10 min. Väljää oli myös linjoilla 415 ja 561. Eikö tuossa ajassa ja linjalle 1-2 autoa lisäämällä ehtisi palvella myös lentoasemaa? Seuraamani n. tunnin aikana kovin montaa ihmistä per vuoro ei Aviapoliihin asti tullut ja heistäkin suurin osa jatkoi matkaansa kävellen, joten on selvää, että kovin montaa lentoasemalle matkustavaa linja ei houkuttele nykyisellään. Enkä ihmettele, kun vaihto 615:een on käytännössä mahdoton, kun ne olivat järestään keskipäivälläkin tuulilasikuormassa ja kävely Aviapoliin aseman uumenissa vie tuhottomasti aikaa.
Yksi ongelma lentoasemalle asti ajamisessa on tietysti lippujen myynnin hitaus terminaaleilla, mutta tämän voi tarvittaessa ratkaista sillä, että lippuja ei myydä bussissa lentoasemalla (eli ts. kahden pysäkin avorahastus). Lippujen myynnin voi hoitaa lippuautomaattien ja R-kioskien kautta sekä perustamalla myyntipisteen matkailuneuvonnan yhteyteen.
Tästä linjojen katkaisusta on puhuttu täälläkin paljon, mutta toin senn nyt taas esille, kun se kiinnitti Aviapoliissa käydessäni huomioni.