- Liittynyt
- 23 Marraskuu 2015
- Viestit
- 2,177
Vantaan kaupunkitilalautakunnan käsittelyssä on ollut ratikan tilavaraukset Länsi-Vantaalle.
Eli tämän ratikan jälkeisille projekteille tilan varaaminen. Esitetyssä esimerkkilinjastossa on lähinnä muualta tulevien linjojen häntiä (Raide-Jokeri 2, Matinkylä-Leppävaara jatke, Vihdintien toinen vaihe), mutta myös toinen Vantaan sisäinen linja ns. Vantaan ratikka 2, joka kulkee lännestä Lentoasemalle.
Uutena verrattuna Yleiskaavan runkoverkkoon ovat raitiotieyhteys Myyrmäestä Rajatorpantien ja Vihdintien risteyksestä edelleen Pähkinärinteeseen, joka on tarkoitettu Raide-Jokeri 2:n jatkeeksi idästä tullessa. Lisäksi kolmesta linjastoskenaariossa (Perus, Laaja, Maksimi) kahdessa laajemmassa Vihdintien linja kulkee Martinlaakson asemalle asti ja Espoosta tuleva linja Kaivokselaan Vantaanlaaksontien risteykseen asti.
Myyrmäen asemalla pysäkki jää aika kauas asemasta. Nykyisen terminaalin kadunvarsilaiturien kanssa samojen korttelien kohdalle, vaikkakin osittain etelämmäksi. Junaradan alle on myös piirretty vinolaitureita busseille Punamultapolulle. Ratikan puolenvaihtopaikka sijaitsee siinä, mistä bussit ajavat nyt ulos terminaalista ja se katakaisee käännöksen pohjoiseen terminaalilta. Ilmeisesti bussien on tarkoitus ajaa nykyistä terminaalia vinolaitureille ja Punamultakujan kautta ulos.
Asian liitteet
paatokset.vantaa.fi
Eli tämän ratikan jälkeisille projekteille tilan varaaminen. Esitetyssä esimerkkilinjastossa on lähinnä muualta tulevien linjojen häntiä (Raide-Jokeri 2, Matinkylä-Leppävaara jatke, Vihdintien toinen vaihe), mutta myös toinen Vantaan sisäinen linja ns. Vantaan ratikka 2, joka kulkee lännestä Lentoasemalle.
Uutena verrattuna Yleiskaavan runkoverkkoon ovat raitiotieyhteys Myyrmäestä Rajatorpantien ja Vihdintien risteyksestä edelleen Pähkinärinteeseen, joka on tarkoitettu Raide-Jokeri 2:n jatkeeksi idästä tullessa. Lisäksi kolmesta linjastoskenaariossa (Perus, Laaja, Maksimi) kahdessa laajemmassa Vihdintien linja kulkee Martinlaakson asemalle asti ja Espoosta tuleva linja Kaivokselaan Vantaanlaaksontien risteykseen asti.
Myyrmäen asemalla pysäkki jää aika kauas asemasta. Nykyisen terminaalin kadunvarsilaiturien kanssa samojen korttelien kohdalle, vaikkakin osittain etelämmäksi. Junaradan alle on myös piirretty vinolaitureita busseille Punamultapolulle. Ratikan puolenvaihtopaikka sijaitsee siinä, mistä bussit ajavat nyt ulos terminaalista ja se katakaisee käännöksen pohjoiseen terminaalilta. Ilmeisesti bussien on tarkoitus ajaa nykyistä terminaalia vinolaitureille ja Punamultakujan kautta ulos.
Viimeksi muokattu: