Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Kyllä vääntää. Työnnettävä vaunu pyrkii pois työntäjän alta kaarteen suuntaan. Keskuspuskuri voi olla tämän kannalta hankalampi saada vakaaksi.
Lienee on mahdollista myös Edon kanssa laittaa veturi minne tahansa.
Lienee tosiaan mahdollista ("lienee on" ei ole hyvää suomea, "lienee" kun on jo olla-verbin muoto); luulisi olevan ohjausvaunun kannalta jokseenkin yhdentekevää, onko työntävän veturin takana vielä lisää vaunuja.
Olisiko sitten pötkön toiseenkin päähän mahdollista lykätä Edo, on jo vähän monimutkaisempaa. Toivottavasti ohjausvaunuja ei ole niin tyhmästi suunniteltu, että yhtä useamman käyttö samassa junassa sekottaisi systeemit.
Ohjaamokuvia tästä keksinnöstä odotellessa. Voisi kuvitella, että ohjaamo on mallia unisex, eli se on yhteensopiva tulevaisuuden vetojuhtien kanssa. Kiinnostavaa tässä on esimerkiksi näyttöjen toteuttaminen: Sr2:ssa olevaa oranssimustaa diagnostiikkanäyttöä tuskin saa enää edes antikvariaatista.
Onko kenelläkään oikeasti tietoa, millä periaatteilla ohjausdataa nykyaikaisissa vetureissa liikutellaan?
mallia unisex
Myös Saksassa ja Belgiassa näkee joskus hyvinkin kirjavia kokoonpanoja ohjausvaunullisissa matkustajavaunuletkoissa. Tässäpä muutamia mahdollisia variaatioita: Ohjausvaunu - x määrä matkustajavaunuja - veturi - x määrä matkustajavaunuja - ohjausvaunu. No, ehkä (video)kuva kertoo paremmin kuin tuhat sanaa:Käsittääkseni järjestelyn taustalla ovat kalustokierrolliset syyt. Jompikumpi letka pitää saada siirrettyä paikkakunnalta A paikkakunnalle B. Joissakin tilanteissa voi olla näppärämpää sijoittaa kalusto tällä tavoin verrattuna siihen, että vaunuletkat olisivat peräkkäin joko veturin edessä tai takana. IC2000- eli SBB:n kaksikerrosvaunuissa muuten kulku vaunusta toiseen tapahtuu yläkerrasta, joten yksi- ja kaksikerrosvaunuista ei ole pääsyä toisiinsa. Usein niiden välillä - silloin kun niitä on samassa junassa - onkin jommankumman sorttinen ohjausvaunu ohjaamoineen.
Digitaalisesti, ykkösinä ja nollina.
ymmärtääkö Edo Dr16:n kasari-moderneja ykkösiä ja nollia?
Entä osaako kukaan antaa ei-näsäviisaan vastauksen siihen, ymmärtääkö Edo Dr16:n kasari-moderneja ykkösiä ja nollia?
Seinäjoki-Vaasa-välin reiteillä, joissa ei ole Dm12-liikennettä.