Rehtori
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 2 Heinäkuu 2005
- Viestit
- 393
Lue koko viestini.
Ehkä mun pitäisi koeajaa halpabussi esim joku perjantai-ilta että saan ennakkoluuloni vahvistetuksi. Huom en kirjoittanut yhtiön nimeä että jos joku ottaa nokkiinsa niin ottakoot sitten.
Jos lopputulos on kuitenkin se että VR vastaa halpabussien kilpailuun karsimalla junien pysähdyksiä, niin olisi ollut parempi jos LVM ei olisi vapauttanut bussiliikennettä ollenkaan kilpailulta.
---------- Viestit yhdistetty klo 21:36 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 21:30 ----------
Mitä jos asuisitkin Toijalassa ja VR ilmoittaa että junat eivät tästedes pysähdy siellä koska vain sillä tavalla voi pärjätä kilpailussa halpabussien kanssa, koska pysähdys lisää kustannuksia eikä Toijalassa "juuri kukaan nouse kyytiin", eivätkä halpabussitkaan pysähdy siellä senpuolen. Mitä tekisit?
t. Rainer
Ilman kilpailua ei markkina kehity. Siellä missä on matkustajia, on jatkossakin tarjontaa. Mikäli matkustajia ei ole, on fiksumpaa hakea kustannustehokkaita ratkaisuja. Maaseututaajamien syöttöliikenne linja-autoille voitaisiin hyvin hoitaa monella alueella kutsutyyppisellä pienbussiliikenteellä. Massat liikkuvat suurten kaupunkien väleillä ja maaseutumatkustajat ovat marginaalissa. Siksi suurin osa tarjonnasta kannattaa suunnata kaupunkien väliseen mahdollisimman nopeaan tarjontaan. Toivottavasti kilpailu raiteillakin saataisiin mahdollisimman nopeasti alkuun. Uskon että tarjonta jopa paranee myös maaseutuseisakkeilla, tosin ei välttämättä VR:n toimesta.
Toijalan keskustaan ei nyt pääse linja-autolla Helsingistä. Mikäli VR lopettaisi siellä pysähtymisen, eiköhän sinne joku vuoro poikkeaisi.