Westendin Linja Oy konkurssiin

Ehkä järkevämpää ois siirtää se auto kokonaan Helsinkiin ja viettäis sitten aikansa parkissa jossain. Henkilökuntaakin kannattais sinen siirtää.
 
Mistä Andersson ajaa siirtona? :D Turustako, ja millä autoilla? Turun GD:illä tai Scaloilla? :D

Eiköhän Andersson perusta sivutoimipisteen HSL-alueelle. Ja luultavasti alkavat ajaa linjaa 109 WL:n Golden Dragoneilla. Muiden kohteiden osalta luulisin, että Westendin Linjan autot myydään voittaneille yrityksille tai sitten voittaneet yritykset ottavat poistettua kalustoaan takaisin ajoon (esim. Nobinalla on paljon ylimääräisiä, jo poistettuja autoja). Uusien autojen hankintaan en usko, mutta mistä sitä koskaan tietää...
 
Eiköhän Andersson perusta sivutoimipisteen HSL-alueelle. Ja luultavasti alkavat ajaa linjaa 109 WL:n Golden Dragoneilla. Muiden kohteiden osalta luulisin, että Westendin Linjan autot myydään voittaneille yrityksille tai sitten voittaneet yritykset ottavat poistettua kalustoaan takaisin ajoon (esim. Nobinalla on paljon ylimääräisiä, jo poistettuja autoja). Uusien autojen hankintaan en usko, mutta mistä sitä koskaan tietää...

Muistin juuri että ne WL:llä olleet GD:t ovat Anderssonin autoja, eivät siis Westendin, eli niillä ne alkaa liikennöimään mutta se vaan että mistä? ;)
Ja ei myydä, ainakaan Åbergille ei myydä Westendiltä mitään, vaan Åberg hankkii nyt 3 uutta autoa, 1 siis uusi, 2 käytettyä, ja en usko että kukaan edes haluaisi Westendin pommikoneita.
 
Mistä Andersson ajaa siirtona? :D Turustako, ja millä autoilla? Turun GD:illä tai Scaloilla? :D
Milläs autoilla WL on tähän saakka ajanut 109:iä ja kenenkäs toimesta ne onkaan maahantuotu (siis ne HSL-GD:t)? Tai, kuka on yleensä ollut vaikuttamassa ja kehittämässä niitä? ;)
 
Milläs autoilla WL on tähän saakka ajanut 109:iä ja kenenkäs toimesta ne onkaan maahantuotu (siis ne HSL-GD:t)? Tai, kuka on yleensä ollut vaikuttamassa ja kehittämässä niitä? ;)

Siis tämä kuvio on aika sekava, ne ovat olleet Westendillä mutta ne ovat Oy Andersson Ab:n nimissä.
 
http://www.hsl.fi/fi/mikaonhsl/Uutiset/2012/Sivut/Page_20121012041244.aspx
Mutta ihan vain näin matkustajanäkökulmasta katsoen (ja ilman mitään turhia spekulaatioita):
Sillä eipähän tuosta HSL-tiedotteesta voi vielä päätellä mitään siitä, miten nämä WL:n konkurssipesän liikennöinnin hoitoonsa ottavat yritykset osaavat hyödyntää Westendin Linjan erinomaisen henkilöstön (kuten myös kaluston, varikon jne.).
Sillä siis ainakin lähilinjani 109 tuttujen ja mukavien WL-kuljettajien puolesta voi vain toivoa, että tämä Westendin Linjan hyvä yritysperinne jatkuu (tai siis olkoon kalusto GoldenDragon-ajoneuvoja tai yhtiönä Andersson tms., niin toivottavasti nuo HSL:n ja linja-autoyhtiöiden päättäjät ovat kuitenkin osanneet valmistella meille matkustajille ja nimenomaan kuljettajillemme hyvän tuloksen tämän konkurssiyhtälön ratkaisemiseksi...).
 
Viimeksi muokattu:
Sillä eipähän tuosta HSL-tiedotteesta voi vielä päätellä mitään siitä, miten nämä WL:n konkurssipesän liikennöinnin hoitoonsa ottavat yritykset osaavat hyödyntää Westendin Linjan erinomaisen henkilöstön (kuten myös kaluston, varikon jne.).

Nobina ainakin palkkaa osan Westendin Linjan kuljettajista palvelukseensa.
 
Tosiaan ainut pieni yllätys oli tuo Andersson, mutta nyt kun tietää tuon GD-bussien taustan niin ei sekään sitten yllätys ole. Nobina ja Veolia sen kun jatkaa kasvamistaan. Onko sopimukset entisten sopimuksien pituisia vai ensi kesään asti?
 
Onko sopimukset entisten sopimuksien pituisia vai ensi kesään asti?

452:lla, 453:lla ja 516:lla Veolia hankki konkurssipesältä vanhat sopimukset ja jatkaa siksi vanhojen sopimusten mukaisin ehdoin. 111 oli ennestäänkin Veolian sopimus ja nyt vaan WL:n alihankinta ko. linjalla päättyy.

Muista linjoista 112:n sopimus on kesäliikenteen 2013 loppuun asti, muiden linjojen kesäliikenteen 2013 alkuun asti.
 
Mikähän nyt on sitten Wl:n autojen kohtalo? Tarkistin trafilta, että esim wl 1 ja 87 ovat Nordea rahoituksen autoja (#87 muuten katsastamaton) menevätkö johonkin perintätoimiston häkkiin odottelemaan että joku maksaa vanhat velat pois vai voiko joku halutessaan ostaa niitä nyt heti? Miten sitten omien autojen käy, kuten esimerkiksi Wl 10, 25 tai 96 :shock:
 
Mikähän nyt on sitten Wl:n autojen kohtalo?
Ne, mitkä ovat rahoitusfirmojen nimissä, jäävät rahoitusfirmojen käsiin. WL:n omat taas jäävät konkurssipesälle, jonka tehtävänä on realisoida ne ja käyttää rahat velkojen maksuun.
 
Miten käy Lindholm Linesille ja IGN Traidingille? Vai onko ne ihan erit yhtiöitä, IGN Traidingin työt luultavasti vähenee tämän konkurssin myötä.
 
Takaisin
Ylös