Vs: YTV:n bussiliikenteen tarjouskilpailu 2009/1
Jos ja kun linjojen 452, 453, 516 ja 400N liikennöinti siirtyy kokonaan Veolialle, lisääntyy Veolian ajot noin 10:llä autolla. Sopimuksessa oli 20 autoa ja WL ajaa niistä tällä hetkellä hiukan yli puolet.
Näinollen WL menettää merkittävästi osuuttaan HSL-liikenteestä, kun siltä loppuu syksyllä linjojen 158, 160 ja 501 liikennöinti sekä Tapiolan palvelulinjojen liikennöinti. WL:lle jää täysin "omia" linjoja vain 105, 109, 112, 206, 212 ja 213 sekä Kauniaisten palvelulinja. 112 on kilpailussa ensi syksynä. Alihankintana WL ajaa Veolialle 111:sta ja Åbergin Linjalle 530:ntä.
Paitsi että 105 on ÅL omistuksessa jota WL ajaa alihankintana...
Jos WL kuskit ei pysty tankkaa autojakaan muuta kuin käteisellä, niin mitä tämä kertoo kyseisen firman varallisuustilanteesta...?

---------- Viesti lisätty kello 11:12 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 10:57 ----------
Päivän HS kertoo:
"Pääkaupunkiseudun bussiliikenteessä toimiva espoolainen Westendin linja Oy on vakavissa talousvaikeuksissa. Yritys joutuu luopumaan
osasta tarjouskilpailussa voittamastaan liikenteestä, jonka kustannuksia se ei enää kykene maksamaan.
Asiaa käsitellään tänään tiistaina HSL:n hallituksen salaiseksi julistetussa kokouksessa. HSL:n hallitus päättää eräiden Westendin
voittamien bussilinjojen siirtämisestä Veolia Transport Vantaalle.
Käytännössä tämä tarkoittaa, että jatkossa HSL maksaa linjojen liikennöinnistä suoraan Veolialle. Tähän asti Veolia on urakoinut
linjoja alihankintana Westendin linjalle, jolta se on perinyt myös liikennöintikorvaukset.
Jokin aika sitten Veolia kuitenkin uhkasi lopettaa linjojen liikennöinnin. Kysymys on noin kymmenellä bussilla liikennöitävistä
linjoista 452, 453, 516 ja 400N.
Yhtiön tilaan perehtyneiden mukaan Westendin linjan liiketoiminnan tappiollisuus osoittaa epävarmuutta, joka saattaa merkittävästi
kyseenalaistaa yrityksen kyvyn jatkaa toimintaansa.
Westendin linjan liikevaihto oli vuonna 2010 noin 20 miljoonaa euroa. Vuonna 2012 yritys liikennöi HSL:n tilaamaa liikennettä noin
13 miljoonan euron edestä.
Yrityksen johto ei maanantaina vastannut HS:n soittopyyntöön."