Westendin Linjan talousvaikeudet

Mitenkähän tämä Shellillä tapahtunut kuvaaminen olisi tässä tapauksessa tehnyt asiasta mitenkään sen luvallisempaa?

Tiettävästi bussien bongaaminen julkisilla paikoilla ei vaadi minkäänlaisia lupia keneltäkään. Jos joku katsoo päivänsä parhaaksi käytöksi bensiksellä istumisen ja tankkaavien bussien kuvaamisen, on tuloksena silti sarja tuiki tavallisia bongauksia. Bongauksia, joista saa myös spekuloida mitä huvittaa ilman kenenkään lupaa.
 
Tiettävästi bussien bongaaminen julkisilla paikoilla ei vaadi minkäänlaisia lupia keneltäkään. Jos joku katsoo päivänsä parhaaksi käytöksi bensiksellä istumisen ja tankkaavien bussien kuvaamisen, on tuloksena silti sarja tuiki tavallisia bongauksia. Bongauksia, joista saa myös spekuloida mitä huvittaa ilman kenenkään lupaa.

Herranjestas, eihän tässä siitä ole kyse vaan:

Sain kuvattua "vahingossa" jonkun kuljettajan linjalla 112 vuorolistan jossa lukee ylhäällä isolla: "TANKKAUS BEMBÖLEN SHELLILLÄ!"

Siitä että on kuvattu VUOROLISTAA "vahingossa". Eli tästä saa käsityksen että on tilaisuuden tullen otettu kuva dokumentista jonka kuvaamiseen ei ole ollut lupaa. Minusta ainakin se on "vähän" eri asia kuin kuvata tankilla olevaa bussia. Tankkauspaikkaa kukaan tuskin on yrittänyt salaiseksi väittää.
 
Herranjestas, eihän tässä siitä ole kyse vaan:



Siitä että on kuvattu VUOROLISTAA "vahingossa". Eli tästä saa käsityksen että on tilaisuuden tullen otettu kuva dokumentista jonka kuvaamiseen ei ole ollut lupaa. Minusta ainakin se on "vähän" eri asia kuin kuvata tankilla olevaa bussia. Tankkauspaikkaa kukaan tuskin on yrittänyt salaiseksi väittää.

Täältä on näemmä poistettu palomaan viesti jossa selvensi kuvanneensa poliisisaattuetta bussin kyydistä ja tuo vuorokirja teksteineen osui kuvan alareunaan. Eriasia on se kannattaako kaikkia asioita huudella julki ;)
 
Herranjestas, eihän tässä siitä ole kyse vaan:

Tiedän kyllä. Viestini oli jatkoa närkästykselle siitä, että joku viitsii lukea julkisesti esillä olevia dokumentteja. Samat tiedot ovat dokumentin tosiasiallisesta salaisuusarvosta huolimatta saatavilla yksiselitteisen hyvän tavan mukaan, jos seuraa huhuja ja käyttää sitten päivänsä Shellin kahviossa bongaamassa.
 
Tiedän kyllä. Viestini oli jatkoa närkästykselle siitä, että joku viitsii lukea julkisesti esillä olevia dokumentteja. Samat tiedot ovat dokumentin tosiasiallisesta salaisuusarvosta huolimatta saatavilla yksiselitteisen hyvän tavan mukaan, jos seuraa huhuja ja käyttää sitten päivänsä Shellin kahviossa bongaamassa.
Mä kyllä toivon, että tulevaisuudessakin voi sanoa, vaikkapa työhönotossa, olevansa joukkoliikenneharrastaja ilman, että se aiheuttaa vastaanottojassa inhoreaktion ja mahdollisesti toppaa työllistymismahdollisuudet siihen paikkaan. Luottamus saavutetaan vain luottamuksellisilla toimilla. Esimerkiksi kameran laukaiseminen väärässä paikassa ja ennenkaikkea kuvassa mahdollisesti näkyvien yrityskohtaisten asioiden julkituonti koko maailmalle on mielestäni jokseenkin eri asia kuin tavallinen kaluston bongaus ja valokuvaaminen normaalissa liikenteessä. Itsesensuuri ja vastuuntunto ovat tunnollisen joukkoliikenneharrastajan tärkeimpiä hyveitä. Muuten pelkään, että käräjäpenkki vielä kutsuu leväperäisesti toimivaa joukkoliikenneharrastajaa joku päivä.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli tässä mieleen (vaikkei ketjun aiheeseen liittykkään). Työnantajat joskus tutkivat varsinkin nuorempien työnhakijoiden taustoja netistä (ainakin jossain vaiheessa), voi työhön pääsy tyssätä. Tai jos henkilö (en tarkoita ketään yksittäistä henkilöä) on noussut vaikka 15 vuoden päästä korkeaan asemaan, niin ei kauaa mene kun joku iltalehti kaivaa netin syövereistä jotain 15 vuotta vanhoja juttuja "Yhtiö Oy:n pääjohtaja käräytteli bussikuskeja" tai "Roskalehden päätoimittaja penkoi yhtiöiden asioita jo nuorena, joskus arvelluttavinkin keinoin (katso kohuviestit)". :lol: Netistähän ei koskaan täysin katoa mikään. Vaikkei oliskaan mikään Herra Isoherra niin silti voi vähän miettiä minkälaisen maineen hankkii itselleen.

Mutta mitä jos palataan ketjun aiheeseen?
 
Viimeksi muokattu:
Tai jos jaetaan ketju; joukkoliikenneharraxtuksen eettisistä säännöistä on mielestäni hyvä keskustella.
 
Westendin Linja ja HSL ovat sopineet huhti- ja toukokuun osalta ja tulevat sopimaan kesä-, heinä- ja elokuun osalta liikennöintisopimusten maksuaikataulun muuttamisesta niin, että WL maksaa liikennöintikorvaukset viikoittain jälkikäteen. Muuten palkat, polttoainekulut ja muut toistuvaissuoritteet jäisivät maksamatta ja liikennöinti näin vaarantuisi WL:n liikennöimillä linjoilla.

LIIKENNÖINTISOPIMUSTEN MAKSUAIKATAULUN MUUTTAMINEN / WESTENDIN LINJA
 
Pahoittelen tätä väärinkäsitystä mitä täällä tapahtui kaksi viikkoa sitten, menin bussilla 530 bembölen shellin ohi ja nämä paistoivat siellä:
WL 10
WL 3X-4X
 
Takaisin
Ylös