Antero Alku
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 28 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 7,552
Niinhän se olisi päivälläkin......Ja jos jonnekkin Esim:Mellunmäki-Itäkeskus välille haluaa on bussi jopa nopeampi kun ei tarvitse vaihtaa kulkuneuvoa.
Antero
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Niinhän se olisi päivälläkin......Ja jos jonnekkin Esim:Mellunmäki-Itäkeskus välille haluaa on bussi jopa nopeampi kun ei tarvitse vaihtaa kulkuneuvoa.
Olisiko mitään järkeä, edes viikonloppuisin, pidentää myös metron liikennöintiä esim tunnilla?Saapa nähdä, uskalletaanko lautakunnassa asettua tässä asiassa virkamiehiä vastaan. Olen edelleen sitä mieltä, että on älyvapaata ajaa linjaa toiseen suuntaan, mutta ei toiseen. Yöliikenteen kustannus 140 000 euroa ei ole kovin suuri, kyllä siihen rahaa on jos halutaan. Suurimpana ongelmaa koen sen, että Kalliosta ei ole yhteyttä keskustaan öisin.
Metrossahan ei liikennöinti maksa, mutta asemien pitäminen auki maksaa. Ratikkapysäkki taas on auki läpi yön, eikä maksa mitään...Olisiko mitään järkeä, edes viikonloppuisin, pidentää myös metron liikennöintiä esim tunnilla?
Tämä on yksi niitä asioita, joissa tosiaankin pitäisi elää nykyaikaa. Jos joukkoliikenteen tarkoitus on palvella muutakin kuin virka-ajan työmatkoja, niin sitten sen liikenteen pitää pyöriä se aika kun ihmiset ovat valveilla. Ei iltamenoihin lähdetä joukkoliikenteellä, jos sillä ei pääse takaisin.HKL tuntuu elävän savupiipputeollisuuden nukkumaanmenoaikojan mukaan. Nykyisin lähtee nuoriso liikkeelle keskustaan vasta klo 2300 jälkeen.
Voipi olla myös turvallisuuskysymys tuo. Jos jo idän busseissa muutenki tapahtuu, niin en viitsi edes kuvitella miten asiat olisivat metrossa, jossa ei ole henkilökuntaa edes. Kyllä itseä voisi hieman pelottaa mennä metron kanssa 2:lta yöllä kohti Itistä..
Voipi olla myös turvallisuuskysymys tuo. Jos jo idän busseissa muutenki tapahtuu, niin en viitsi edes kuvitella miten asiat olisivat metrossa, jossa ei ole henkilökuntaa edes. Kyllä itseä voisi hieman pelottaa mennä metron kanssa 2:lta yöllä kohti Itistä..
Tämä on yksi niitä asioita, joissa tosiaankin pitäisi elää nykyaikaa. Jos joukkoliikenteen tarkoitus on palvella muutakin kuin virka-ajan työmatkoja, niin sitten sen liikenteen pitää pyöriä se aika kun ihmiset ovat valveilla. Ei iltamenoihin lähdetä joukkoliikenteellä, jos sillä ei pääse takaisin.
Ylläpito sitten siirtää tämänkin pois kun siistii tätä ketjua.
Kyllä minusta joukkoliikenne palvelee iltaisinkin hyvin. 1:30 lähtee vielä Rautatientorilta bussivuoroja tavallisina arki-iltoina. Viikonloppuisin menee busseja läpi yön ja Reittioppaasta ihmiset löytävät nämä vuorot. Metroa korvaaviin bussilinjoihinkin varmaan hyvin löytävät, kunhan katsovat tuolta netistä sen linjan mikä menee kotilähiöön.
Metrosta toki löytää yksinäistä höpöttäjää ja seurueita, jotka rähisevät keskenään. Mutta voin vuosikymmenien kokemuksella vakuuttaa teille (espoolaisille), että eivät he teitä uhkaa millään tavoin.
Minä kannattaisin kylläkin metroliikenteen lopettamista jo aikaisemmin, koska silloin siirrytään suoriin bussilinjoihin eli parempaan palveluun.Itse siis ehdotin että metron (ja eräiden raitiolinjojenkin) liikennöintiä voisi pidentää tunnilla, eli n klo 00:00 - 00:30 asti. Sen jälkeen ajettaisiin vain busseilla.
Ehä meillä eroaa hieman käsitys mikä on hyvä palveluMinä kannattaisin kylläkin metroliikenteen lopettamista jo aikaisemmin, koska silloin siirrytään suoriin bussilinjoihin eli parempaan palveluun.
Bussien selvittäminen reittioppaan avulla voi olla ylivoimaisen vaikeaa sellaiselle joka on bileissä jossain, jossa tuntee huonosti paikkoja eikä tietsikkaa ole edes saatavilla.
LIIIAN vaikeaa! Toiset, kuten allekirjoittanut, kun ei osaa edes tilata kännykkälippua ilman että viesti hukkuu bittiavaruuteen. Kyllä vähemmän tuttujen bussilinjojen käyttö jostain jonnekin vaatii aina etukäteen perehtymistä tiestikan avulla, ja jos matkasuunnitelmiin tulee muutoksia, niin silloin on aika pihalla. Sieltä jossa kulkee metro, spåra tai juna, pystyy suunnistamaan aina jotenkin.Tähän tarkoitukseen nykyaikaiset älypuhelimet ovat omiaan. Tuo Reittioppaan mobiiliversio mobile.reittiopas.fi toimii lähes jokaisella nykyaikaisella matkapuhelimella.