Ihan kuten 339-DF kirjoitti, linja kannattaisi avata ensin osuudella joka ei vaadi uutta radanrakentamista, muuten koko homma päätyy taas tehottoman päätöksentekokoneiston jauhamisen jälkeen hyvien ideoiden hautausmaalle.
Mitä jos tehtäisiin tässä järjestyksessä:
1) Meilahti - Pasila väli. Jatketaan ysi Munkkiniemeen. Ei vaadi mitään muuta kuin vaihteita, tehtävissä lähes heti. Vähennetään vastaavasti h58:n vuoroja kuormitetuimmalla osuudella.
2) Pasila- Arabia. Jahka saadaan kiskot Vallilanlaaksoon ja Ilmalaan, niin ysi kääntyy Ilmalaan ja perustetaan uusi ratikkalinja viisi Arabia - Munkkiniemi. Vähennetään vastaavasti Tiedelinjan vuoroja.
3) Pasila - Kalastama. Kun Kalasataman kiskot saadaan, niin seiska siirtyy tuolle reitille. Leikataan h58:n vuoroja lisää.
4) Arabia - Viikki, Munkkiniemi - Otaniemi, tms. sitten joskus. Korvataan koko tiedelinja ratikalla, jos linja jatkaisi tulevaa jokeria niin h58:n voisi korvata kokonaan.