- Liittynyt
- 2 Toukokuu 2007
- Viestit
- 2,435
Tosin Jouko lopetetaan vuoden vaihteessa, joten silloin J:t olisivat vapaita käytettäväksi.Sitten menisi Jokerit ja Joukot iloisesti sekaisin. Nythän Jouko-linjat on numeroitu juuri tuolla kaavalla, J+numero.
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Tosin Jouko lopetetaan vuoden vaihteessa, joten silloin J:t olisivat vapaita käytettäväksi.Sitten menisi Jokerit ja Joukot iloisesti sekaisin. Nythän Jouko-linjat on numeroitu juuri tuolla kaavalla, J+numero.
Joskus muistan Helbilläkin olleen sarjakirjoihin merkittynä reitti varikolta/-lle. Miksi lie ei enää nykyään ole?
Tuohan olisi kyllä fiksua, sillä välillä ajoajat siirtymiin on aivan hullun tiukkoja, ja olisi hyvä tietää mitä reittiä pitkin suunnittelijat ovat päässeet sellaisiin minuutti määriin. Se auttaisi myös uusia kuljettajia ja vanhojakin, jotka ajavat jotain uutta reittiä :redface:
Onko mitään HKL-ajalta enää jäljellä?
Ilmastointi ei kyllä yhdessäkään ole vielä päällä ollut, ei ole ollut yhtään niin lämmintä päivää :lol: Kytkeytyy nimittäin automaattisesti päälle kun sisälämpötila on +25 astetta..Ensimmäinen reissu tehty 550:n uudella kalustolla ja pakko sanoa, että oli niihin Napinan Jokerivolvoihin verrattuna erittäin hiljaista ja mukavaa kyytiä, penkitkin olivat pehmeämmät. Auto tuoksui uudelta ja ilmastoinnin ansiosta sen sisäilmakin oli raikkaan tuntuista. Takaovien piippausäänet eivät häirinneet. ZF-vaihteisto noissa ilmeisesti on ja taitaa olla samaa uutta mallia, kuin Pölhölän Volvo 8900 LE:issä, koska niitä ZF:lle ennen niin ominaisia vihellyksiä ja ulvahduksia ei enää kuulunut ollenkaan. STOP-tekstin ja Helmi-laitteen pysäkkitietojen vilkkuminen oli vähän hölmän tuntuista, koska ainakin ennen Scaloissa on ollut erillinen STOP-valo digitaalikellon vieressä katonrajassa. Mutta kokonaisuutena kyllä ehdoton parannus aikaisempaan, vaikka alunperin hieman nihkeästi suhtauduinkin ajatukseen Scaloista 550:lla.
Ilmastointi ei kyllä yhdessäkään ole vielä päällä ollut, ei ole ollut yhtään niin lämmintä päivää :lol: Kytkeytyy nimittäin automaattisesti päälle kun sisälämpötila on +25 astetta..Mutta hyvä että kelpaa, kuljettajan näkökulmasta ainakin olen nautiskellut näistä neljästä päivästä
![]()
Ilmastointi ja kuvailemasi kattokanavapuhallus ovat kaksi täysin eri asiaa :-DSehän siinä onkin! Paljon miellyttävämpää näin matkustajan näkökulmasta, että ilmastointi on päällä silloin kun sitä tarvitaan, eikä huuda ja vihellä koko ajan lämpötilan autossa ollessa yli 18 astetta![]()
Ilmastointi ja kuvailemasi kattokanavapuhallus ovat kaksi täysin eri asiaa :-D
Ja koska punainen taustaväri poistetaan linjanumeron taustalta ?
Onko kukaan muuten nähnyt sitä Täynnä kilvitystä linjalla?
Sitten varmaan jos ihmiset laittavat asiasta paljon negatiivista palautetta HSL:lle tai jos vaikka jokin yhdistys valittaa asiasta että haittaa suuresti jotakin ihmisryhmää.
Jos palautetta ei kukaan laita niin mistä siellä tiedetään että ihmiset eivät siitä pidä. Tosin tämän fooruminkin kautta luulisi jotain viestiä tai ajatusta sinnepäin menevän?![]()
Ilmastointi ei lisää melua, kaikki melu tulee siitä kattokanavapuhalluksesta, ilmastoinnin viilentävä ilma puhalletaan samoilla puhaltimilla. Käytitkö Jokeri linjaa Nobinan aikana?Niin ovatkin, mutta kuten kuvailin, turhaan käytetään ilmastointia, jos kattokanavapuhalluksellakin pärjää.
Ilmastointi sinänsä on hyvä uudistus, mutta sen huono puoli on uusien autojen kasvanut sisämelu, kun ilmastointi huutaa täysillä. Joskus se puhkuu kylmää ilmaa, ja mikäli laite on rikki, ei tunnu tulevan mitään ilmaa. Vain ääni.![]()