Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
^onhan siihen suoraan ollut syynä sota ja sen mahdolliset seuraukset etenkin sotakaluston kuljetuksessa
Mitään yksittäisiä rataosuuksia ei kannata nakuttaa kapeammaksi, se on selvä se. Rautatiet perustuu verkostoon ja mitä yhteenkytketympi se on, sitä tehokkaammin se toimii. Jotain Suomen puolelle yltäviä ulokkeita voisi tehdä pohjoiseen.Ilmeisesti arvoisa liikenneministeri on päättänyt, että vuosi sitten valmistuneen edellisen selvityksen tulokset olivat aivan vääriä, ja määrännyt tehtäväksi uuden selvityksen jonka tulosten tulee olla päinvastaiset.
Meillä on leveät ulottumat jotka ovat yhteensopivia keskieurooppalaisten kapeampien ulottumien kaluston kanssa. Ruotsissa on pitkälti samat ulottumat kuin Suomessa. Jotain laituriluiskia voi kapeampi matkustajakalusto kaivata, mutta se on aika pieni tuska. Muita hankalia mutta siedettäviä eroja on esimerkiksi sähkökaluston virransyötössä.Miten Suomen kuormaulottuma ja laiturikorkeudet suhteutuu muihin maihin? Että onko kyse pelkästään uusista kiskotuksista vai myös mahdollisesti laituriremonteista jos haluttaisiin laajaa yhteensopivuutta muun Euroopan kanssa?
Täyttä idiotismia ja julkisen rahan tuhlausta koko hanke. Mutta tämähän liittyy käytännössä siihen, että Suomi ei enää ole itsenäinen. Natoon liittäminen vei Suomen viimeisetkin itsenäisyyden rippeet, ja tämän hankkeen taustalla on ensisijaisesti harhaan perustuva sotilaallinen "uhka".YLE: Suomen raideleveys muuttuu
Liikenneministeri Ranne kertoo että hallituksen tulee tehdä raideleveyden vaihtamisesta kansallinen päätös 27.7. mennessä.
Muutokset aloitettaisiin pohjoisesta. Työt alkaisivat aikaisintaan 2032
EU voisi maksaa suunnittelumenoista 50% ja rakentamisesta 30%.
Artikkelissa puhutaan lähinnä puolustukseen liittyvistä syistä.
En nyt lähtisi vielä kohottamaan verenpainetta ihan liikaa tällä. Jos Oulusta Tornioon ja Haaparantaan ja sieltä edelleen tosiaan toteutetaan joku Norjaan asti ulottuva uudisrata, niin se on varmaan 1435, ja se on varmaan ihan järkevää. Jäähän sinne nykyinenkin olemaan.Täyttä idiotismia ja julkisen rahan tuhlausta koko hanke.
Iditiosmia olisi jos ei reagoitaisi Venäjän rakentamaan uuteen junarataan Suomen, Norjan ja Viron rajan läheisyyteen, myös olemassa olevia reittejä laajennetaan.Täyttä idiotismia ja julkisen rahan tuhlausta koko hanke. Mutta tämähän liittyy käytännössä siihen, että Suomi ei enää ole itsenäinen. Natoon liittäminen vei Suomen viimeisetkin itsenäisyyden rippeet, ja tämän hankkeen taustalla on ensisijaisesti harhaan perustuva sotilaallinen "uhka".
Kyseinen hanke on myös taloudellisesti Suomelle varsinainen itsemurhahanke. Tätä ei voi perustella millään talouskasvulla, koska sitä talouskasvua irtoisi parhaiten ja helpoiten palauttamalla normaalit diplomaattiset ja taloudelliset suhteet itänaapurin kanssa.
Suomen poliittisilta päättäjiltä on järki ja todellisuudentaju kadonnut aivan totaalisesti. Meistä on tullut pelkkiä Naton ja EU:n käskyläisiä ja maksamme siitä itsemme kipeäksi. En odota mitään käännettä parempaan ennen kuin aletaan laajasti ymmärtää (uudelleen) maamme geopoliittinen asema, realistinen tilanne ja sen mahdollisuudet.