Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
^onhan siihen suoraan ollut syynä sota ja sen mahdolliset seuraukset etenkin sotakaluston kuljetuksessa
Mitään yksittäisiä rataosuuksia ei kannata nakuttaa kapeammaksi, se on selvä se. Rautatiet perustuu verkostoon ja mitä yhteenkytketympi se on, sitä tehokkaammin se toimii. Jotain Suomen puolelle yltäviä ulokkeita voisi tehdä pohjoiseen.Ilmeisesti arvoisa liikenneministeri on päättänyt, että vuosi sitten valmistuneen edellisen selvityksen tulokset olivat aivan vääriä, ja määrännyt tehtäväksi uuden selvityksen jonka tulosten tulee olla päinvastaiset.
Meillä on leveät ulottumat jotka ovat yhteensopivia keskieurooppalaisten kapeampien ulottumien kaluston kanssa. Ruotsissa on pitkälti samat ulottumat kuin Suomessa. Jotain laituriluiskia voi kapeampi matkustajakalusto kaivata, mutta se on aika pieni tuska. Muita hankalia mutta siedettäviä eroja on esimerkiksi sähkökaluston virransyötössä.Miten Suomen kuormaulottuma ja laiturikorkeudet suhteutuu muihin maihin? Että onko kyse pelkästään uusista kiskotuksista vai myös mahdollisesti laituriremonteista jos haluttaisiin laajaa yhteensopivuutta muun Euroopan kanssa?