Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Kuka nyt maksaa nämä olemassa olevat latausasemat ja rakenteilla olevat ?
Veikkaan kuitenkin, että rakentaja on Helen (Helsingin Energia).HKL näitä latausasemia rakentaa joten eiköhän Helsingin kaupunki tämän infran maksa.
Veikkaan kuitenkin, että rakentaja on Helen (Helsingin Energia).
Akkubussit vaativat nuo latausasemat, niiden hankintahinta on kalliimpi ja lisähintaa tulee myös siitä, että lataukselle on varattava aikaa. Joskus kierrosaika on niin väljä, ettei tuosta tule lisäkuluja, mutta joskus sähköistys vaatii yhden auton lisäämistä linjalle, ja silloin lasku on jo paljon suurempi, luokkaa 200–300 000 €/vuosi. Olikos se nyt linja 23, jolle tällainen lisälasku tuli?
Kyllä kierrosajassa olisi oltava sen verran väljää, että muutaman minuutin latauksen ehtii tekemään. Pitäähän kuljettajankin päästä happihypylle, ainakin kävelemään bussin ympäri, mieluummin vielä tarvittaessa wc-käynnille.
Sehän on ihan tuurista kiinni – jossain se raja menee aina. Päättäritauko on pääasiassa ajantasausta, toki myös kuskin elpymistä. Ajantasauksesta tingitään, jos auto on myöhässä – sitähän se tasaaminen tarkoittaa. Mutta jos on pakko ladata, on myös pakko seistä. Niinpä latausaika tulee sen ajantasausajan eli sen tinkimisvaran päälle.
Sehän on ihan tuurista kiinni – jossain se raja menee aina. Päättäritauko on pääasiassa ajantasausta, toki myös kuskin elpymistä. Ajantasauksesta tingitään, jos auto on myöhässä – sitähän se tasaaminen tarkoittaa. Mutta jos on pakko ladata, on myös pakko seistä. Niinpä latausaika tulee sen ajantasausajan eli sen tinkimisvaran päälle.