Ei kylläkään. Esimerkiksi Pohjolan Liikenteen Yutongeilla ajetaan paljon enemmän kuin vastaavanikäisillä dieselbusseilla. Jos latausmahdollisuus on jossain päätepysäkillä tai terminaaleissa, ei sähköbussin tarvitse periaatteessa ollenkaan tulla varikolle.
Tämä on oikein. Sähköbusseille suunnitellaan niin paljon kilometrejä kuin se on vaan mahdollista. Linjat on mahdollisesti voitettu siten, että dieselbusseilla voisi ajaa enemmänkin, mutta koska sähköllä ajetut kilometrit ovat halvempia, niin niitä käytetään. Pantografi busseille taas täytyy suunnitella latausaikaa siihen päätyyn, missä lataus on mahdollinen. Talvella sähköbusseilla ei pääse samoja kilometrejä kuin kesällä ja jos tulee jokin lumimyrsky niin pantografia ei voi kääntää saman tien takaisin vaan pitää jäädä lataukseen, jos se on siihen kohtaan suunniteltu. Samoin on myös akkubusseissa, jos lataus on mahdollinen päätepysäkillä ja se on sinne tiettyyn aikaan sinne suunniteltu.