Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Jos se näin on, niin tässäpä sitten tuli vastaus kysymykseeni.Mutta saako niveliä, joissa akku riittää tarpeeksi pitkään? Niillehän on rakennettu viime vuosina latureita päättäreille, muttei muille
Siitä olen samaa mieltä, että mahdollisuuksien mukaan pitäisi suosia eurooppalaisten valmistajien busseja niin paljon kuin mahdollista, mutta siitä tuskin voi kiinalaisia syyttää, että ovat olleet monta vuotta eurooppalaisia kilpailijoita edellä sähköbussimarkkinoilla. Ja yhä edelleen esimerkiksi VDL:llä on toimitusvaikeuksia ja tilaukset pahasti myöhässä, Volvolta vasta tulossa teliautoa sähköisen 8900 muodossa jne., niin ihan itse täkäläiset valmistajat ovat luovuttaneet markkinat kiinalaisille.Mitään sähköautoja tai vetybusseja. Lisää vaan polttomoottori autoja. Öljyn loppumisesta on puhuttu 40-vuotta vaan ei vieläkään lopu.
Ja ilmastonmuutostahan ei sähköautoilla poisteta. Varsinkin kun ajatellaan louhintaa, halpa ja orjatyövoimaa niin mielestäni hävytöntä ostaa Kiinasta busseja. Eurooppalaista markkinaa kuuluisi tukea, sillä kiina vie markkinoissa voiton jos Eurooppa ei ongelmaan herää.
Ja kun katsoo varsinkin kun bydien laatua niin ei voi kun päätä pudistella. Joskus etulamppu tipahtanut, linjakilpi ei toimi, ovet sekoilevat ja bussissa on kylmä. Lisäksi akku loppunut kesken päivän. Esim: bussi myöhässä ja kun vihdoin tulee niin on polttomoottorilla korvattu.
Lisäksi yutongeissa kuullut kesälläkin generaattorin hyrräävän takaosassa ja sinolin käryn haisevan ulkona. Että se siitä sähköistymisestä
Ymmärrän nämä toimitusvaikeudet, mutta onhan muitakin merkkejä olemassa kuin Volvo ja VDL. Esim mersulla olisi hyviä sähköbusseja ja Scanialla. Sitä en silti ymmärrä mikä saasteeissa ja melussa yhtäkkiä haittaa kun tähänkin asti on pärjätty ilman suurempia valituksia. Lisäksi olen huomannut sen että sähködösissö on liian hiljaista suomalaisille. Kukaan ei uskalla puhua mitään supihiljaisessa tilassa.Siitä olen samaa mieltä, että mahdollisuuksien mukaan pitäisi suosia eurooppalaisten valmistajien busseja niin paljon kuin mahdollista, mutta siitä tuskin voi kiinalaisia syyttää, että ovat olleet monta vuotta eurooppalaisia kilpailijoita edellä sähköbussimarkkinoilla. Ja yhä edelleen esimerkiksi VDL:llä on toimitusvaikeuksia ja tilaukset pahasti myöhässä, Volvolta vasta tulossa teliautoa sähköisen 8900 muodossa jne., niin ihan itse täkäläiset valmistajat ovat luovuttaneet markkinat kiinalaisille.
Ilmastonmuutosta ei sähköbusseilla poisteta, mutta kyllä siitä matematiikkaa on olemassa, että bussin käyttöiän aikana ympäristövaikutukset jäävät diesel-versiota pienemmiksi, vaikka sähköbussin valmistaminen enemmän resursseja kuluttaakin. Lisäksi kun käyttökustannukset ovat niin paljon edullisemmat, niin eipä dieselbussit ole liikennöitsijöillekään houkutteleva vaihtoehto. Ja suurimmat hyödyt nyt ovat varmasti kaupungeissa parempi ilmanlaatu ja vähäisempi melusaaste.
En nyt ymmärrä, miksi tekniikka ei saisi kehittyä? Onhan saasteet haitannut ja päästöstandardeja kiristetty polttomoottoreillekin jatkuvasti. Huono ilmanlaatu haitannut varsinkin vanhuksia ja astmaatikkoja, ja tarpeeton melu kuormittaa ihmisiä myös.Sitä en silti ymmärrä mikä saasteeissa ja melussa yhtäkkiä haittaa kun tähänkin asti on pärjätty ilman suurempia valituksia. Lisäksi olen huomannut sen että sähködösissö on liian hiljaista suomalaisille. Kukaan ei uskalla puhua mitään supihiljaisessa tilassa.
Kuinka monella noista on ollut teli- ja nivelautoja sähköisinä vaikka kolme vuotta sitten kun BYD ja Yutong alkoivat valloittaa täällä markkinoita? Kuinka monella on nytkään tarjolla 15 metrinen low entry -malli?Ymmärrän nämä toimitusvaikeudet, mutta onhan muitakin merkkejä olemassa kuin Volvo ja VDL. Esim mersulla olisi hyviä sähköbusseja ja Scanialla.
Se on ilmastoinnin kompressori joka siellä hyrrää.Lisäksi yutongeissa kuullut kesälläkin generaattorin hyrräävän takaosassa ja sinolin käryn haisevan ulkona. Että se siitä sähköistymisestä
Jos kuluttajalta kysyy aniharva huomaa onko bussi sähköinen vai diesel ihme kyllä. Olet oikeassa että tilanne ilmanlaadun suhteen saattaa hetkeksi parantua. Mutta ootappas kun kaivoksien runtelemista maista alkaa väkeä vyörymään tänne, ei ilman laatu ole kauan hyvä. Melunkin kuormitus on lisääntynyt asuinalueilla pikaratikan astuttua peliin mukaan.En nyt ymmärrä, miksi tekniikka ei saisi kehittyä? Onhan saasteet haitannut ja päästöstandardeja kiristetty polttomoottoreillekin jatkuvasti. Huono ilmanlaatu haitannut varsinkin vanhuksia ja astmaatikkoja, ja tarpeeton melu kuormittaa ihmisiä myös.
Tosi outo asenne, että huonoon pitäisi tyytyä jatkossakin kun on ennenkin jouduttu tyytymään kun parempaa ei ollut saatavilla.
Kuinka monella noista on ollut teli- ja nivelautoja sähköisinä vaikka kolme vuotta sitten kun BYD ja Yutong alkoivat valloittaa täällä markkinoita? Kuinka monella on nytkään tarjolla 15 metrinen low entry -malli?
Kuitenkin yutongin kyljessä oli eilen märkä ja likainen dieselin täyttö luukku?Se on ilmastoinnin kompressori joka siellä hyrrää.
Lisäksi olen huomannut sen että sähködösissö on liian hiljaista suomalaisille. Kukaan ei uskalla puhua mitään supihiljaisessa tilassa.
Jos kuluttajalta kysyy aniharva huomaa onko bussi sähköinen vai diesel ihme kyllä.
En sillä eihän kuluttajaa kiinnosta moinen asia onko bussi mikä muoto tahansa, vaan se mikä on sisällä äänitaso. Katsos kun äänitaso ei kerro kaikille jotain.Näätkö mitään ristiriitaa näiden kahden väittämän kesken?
Juu, se on Webastoa varten. Ei tässä montaa viikkoa ole takatalvesta.Kuitenkin yutongin kyljessä oli eilen märkä ja likainen dieselin täyttö luukku?
Mistä sen tietää kun pitkän tähtäimen kokemuksia ei ole. Kolme vuotta vasta ovat olleet. Muualla Suomessa Koiviston auto on melko paljon Yutongeja hankkinut viime aikoina, ainakin Ouluun ja Jyväskylään. Luultavasti ”huonon” sähköbussin huoltokulut ovat silti halvemmat kuin ”hyvän” dieselbussin.Eikä pitkällä aika tähtäimellä bydit ja yutongit kovin kestäviä ole verrattuna eurooppalaisiin esim Volvon sähködösiin. KAH onkin ollut tässä asiassa viisas ja ostanut PK-seudulle vain Volvon sähködösiä. Oppivat ilmeisesti jotain suomalaisista Linkkereistä vaikka eurooppalaisia ovatkin.
Katsotaan mitä tuleman pitää. En itse luota noihin sähködösiin, sanotte mitä sanotte. Suosin vain dieselköyttöisiä busseja. Se vähän harmittaa, että 550 lopetettiin.Juu, se on Webastoa varten. Ei tässä montaa viikkoa ole takatalvesta.
Mistä sen tietää kun pitkän tähtäimen kokemuksia ei ole. Kolme vuotta vasta ovat olleet. Muualla Suomessa Koiviston auto on melko paljon Yutongeja hankkinut viime aikoina, ainakin Ouluun ja Jyväskylään. Luultavasti ”huonon” sähköbussin huoltokulut ovat silti halvemmat kuin ”hyvän” dieselbussin.
Jos ei olisi lopetettu, niin eiköhän sinnekin olisi noita sähköbusseja saatu.Katsotaan mitä tuleman pitää. En itse luota noihin sähködösiin, sanotte mitä sanotte. Suosin vain dieselköyttöisiä busseja. Se vähän harmittaa, että 550 lopetettiin.
Mietinkin, että olisivat voineet nuo kiskojen reitit suunnitella autotieksi vain bussille. Olkoon bussi sitten vaikka sähköinen haitari Volvo mutta hoitaa varmasti kuormituksenkin ruuhka aikaan kun pääsee ajamaan omaa katuaJos ei olisi lopetettu, niin eiköhän sinnekin olisi noita sähköbusseja saatu.