- Liittynyt
- 14 Heinäkuu 2005
- Viestit
- 5,978
Onhan tässä automatisointipäätöksessä se lohduttava seikka että se toteutetaan vasta 5 vuoden päästä, ja tekniikka mahdollisesti ehtii kehittyä tai tulla halvemmaksi siihen mennessä. Jos metroa päätetään pidentää tai rakentaa uusia linjoja ennen sitä, niin tiedetään etukäteen että millainen turvalaitetekniikka niihin tulee, eikä tule sitten yllätyksellisiä jälkiasennuskustannuksia.
t. Rainer
Onkohan näin? En ole kuullut että esim. vihreät olisivat niin innokkaasti keskustatunnelin takana. Itse en lähtisi rakentamaan keskustatunnelia ennenkuin länsimetron tai vastaavien länsiraiteiden ensimmäinen vaihe on valmis, ja saatu kokemusta, vähentääkö se läpiajoliikennettä autoilla kaupungin läpi ja kehäykkösellä, vai ei.Antero Alku sanoi:Voin arvata, että joukkoliikennemyönteiset puolueet ovat kirkuen tämän hankkeen takana. Valtuusto tulee jälleen tekemään lähes yksimielisen päätöksen keskustatunnelista, joka on taloudellisestikin mielettömän kannattava. Säästäähän se autoilijoiden aikaa varmasti enemmän kuin mikään metrohanke, koska mikään metrohanke ei lisää autoilua niin paljon kuin keskustatunnelin henkilöautometro.
t. Rainer
Viimeksi muokannut moderaattori: