Voi tämä olla totta? Kukas sitten saa rangaistuksen kun ei ole enää kuljettajaa?
Automaatti kärsinee kaikki rangaistukset automaattisesti.
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Voi tämä olla totta? Kukas sitten saa rangaistuksen kun ei ole enää kuljettajaa?
Automaattimetron myötä jokaisen aseman laiturialueella pitäisi olla vähintään yksi laiturivalvoja, joka pitäisi huolta ettei metron lähtöä tahallisesti viivytetä, mutta koska nykyään voi saada turpiinsa yhdestä väärästä sanasta niin tietysti laiturivalvoja tarvitsee avukseen vartijan joten jatkossa kaikilla asemilla tulisi olla oma vartija.
Miten muistan että jossain olisi puhuttu että junat kulkisivat entistäkin tiheämmin? Ei luulisi olevan enää syytä hidastaa muiden matkustajien matkan kulkua, kun seuraavan metron saapumisen voisi laskea sekunneissa?Mietinpä vain sitä tilannetta, kun ei kuljettajaa enää ole kontrolloimassa tilannetta, niin kuinka paljon silloin viivytetään metron kulkua kun estetään sekä laituriovia että metron ovia sulkeutumasta siksi aikaa että ne kaverit ehtivät kyytiin. Automaattimetron myötä jokaisen aseman laiturialueella pitäisi olla vähintään yksi laiturivalvoja, joka pitäisi huolta ettei metron lähtöä tahallisesti viivytetä, mutta koska nykyään voi saada turpiinsa yhdestä väärästä sanasta niin tietysti laiturivalvoja tarvitsee avukseen vartijan joten jatkossa kaikilla asemilla tulisi olla oma vartija.
Ei riitä!Näin siis, jos huomataan, että jokaiseen junaan junavalvoja onkin rahanhukkaa ja jokaiselle asemalle yksi asemanvalvoja riittäisikin.
Taitaa olla liian rankka pykälä tähän asiaan.Rikoslaki 23 sanoi:Joka huomattavasti haittaa yleisen ilma-, raide- tai vesiliikenteen kulkua, on tuomittava liikenteen häirinnästä sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.
Tieliikenteen ja raitiovaunuliikenteen häirinnästä säädetään tieliikennelaissa.
Miten muistan että jossain olisi puhuttu että junat kulkisivat entistäkin tiheämmin? Ei luulisi olevan enää syytä hidastaa muiden matkustajien matkan kulkua, kun seuraavan metron saapumisen voisi laskea sekunneissa?
automaattimetro ilmoittaisi valvonnalle viivästyksestä ovien kanssa sekunnissa, valvomosta katsottaisiin kameraan ja kamerasta katsotaan, mihin vaunuun epäilty astuu ja tuntomerkit - todistajina on kamera + matkustajat.
.
Taitaa olla liian rankka pykälä tähän asiaan.
No onhan se sama että millä nimikkeellä siellä asemalaitureilla olisi henkilökuntaa - olkoot vaikka lipuntarkastajia, jotka myös opettavat tavoille. Työtehtävinä olisi järjestyksen ylläpito (ilman fyysistä kontaktia, jos häirikkö pakenee ulos, antaa mennä, jos käyttäytyy uhkaavasti, soitetaan poliisille. Ja silloin, kun häirikköjä ei ole, suoritetaan normaali lippujen tarkastus. Lähin tarkastaja saa välittömästi tiedon, jos tietty juna ei pääse lähtemään ovien vuoksi. Tieto voisi tulla täysin automaattisesti.Ei riitä!
Vartijat eivät voi sakottaa. Metropoliisia ei ole eikä tule. Nytkin Stadin poliisin määrärahat ovat niin vähissä, että lähes 70 poliisin työpaikka on vaarassa.
Tuollainen hieman epämääräinen viivyttäminen ei antane vartijoille oikeutta ottaa ketään kiinni odottamaan poliisia ja sakotusta.
Taitaa olla liian rankka pykälä tähän asiaan.
Miten muistan että jossain olisi puhuttu että junat kulkisivat entistäkin tiheämmin? Ei luulisi olevan enää syytä hidastaa muiden matkustajien matkan kulkua, kun seuraavan metron saapumisen voisi laskea sekunneissa?
Niinhän sitä luulisi.Luulisi, että häirikkö suostuu epäviralliseen 10 minuutin jäähyyn tai 10 euron palvelumaksuun mainitsemasi virallisen pykälän sijaan, kun hänelle annetaan mahdollisuus valita.
Jossain puhuttiin että jopa 90sek välein voitaisiin ajaa, mutta taisi olla että tullaan ainakin alkuun ajamaan minimissään 2,5min välein, niin että haaroille (Mellunmäki, Vuosaari) saadaan 5min vuorovälit.