Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Lisäksi meidän metrojunissamme tuntuu olevan varsin joustava ilmajousitus, joka tosiaan voi muuttaa kuormituksen mukaan junan sijaintia sivusuunnassa. Näistä yhdessä voi syntyä selvästi suurempi vaihteluväli kuin pieniprofiilista (pieniulottumaista) vakiokalustoa käyttävässä järjestelmässä.
Ilmajousituksen käyttö on yleistä juuri tähän tarkoitukseen. Eli pitämään lattiakorkeus vakiona vaunun kuorman muuttuessa.Ilmajousissa on jousikohtainen säätö, joka pitää jouset vakiokorkeudella hetkellisiä poikkeamia lukuunottamatta.
vakiokorkeudella hetkellisiä poikkeamia lukuunottamatta.
Mihin automaattijuna peilejä rarvitsee.Mikle sanoi:Luulisi junan peilienkin vievän reilummin tilaa sivusuunnassa.
Mihin automaattijuna peilejä rarvitsee.
Tosiaan joo, peilithän on eilispäivää:lol:
Täytyy niiden peilien silti mahtua sinne, koska laituriovet rakennetaan ensin ja vasta sitten poistetaan kuljettajat. Jos automaattilinja olisi täysin uusi, voitaisiin toki suunnitella peilittömille junille. Tuskin M100:siin kuitenkaan rakennetaan kameroita peilejä korvaamaan.
Ja toisaalta kyllä se kamera-aparaattikin ainakin toistaiseksi vie tilaa kyljessä. Eri asia sitten kun riittävän tehokas kamera saadaan nuppineulan pään kokoiseksi. Tai ainakin melkein
Ja jotenkin pitäisi ratkaista miten kameran linssi pidetään puhtaana silloin kun kamera osoittaa ajosuuntaan. Ehkä peruutuskameroista tuttu liikkuva suojakansi? Mitä jos kansi ei aukeakkaan? --> pidetään peilit.
Mikähän vaunupari on kyseessä?Yle Helsinki sanoi:Ensimmäinen vanha metrojuna on jo saatu varustettua automaattiajoon. Junaa testataan Vartiokylän metrovarikon testiraiteella automaatin ajamana.
Mikähän vaunupari on kyseessä?
Kiitos tiedosta. Ilmankos sitä on nähnyt Ratasmyllyntien "varrella".Vaunupari 117-118.