Tärkein syy lienee Huopalahden aseman väliaika pysäkki. Jos sinne joku kaahari menee seisomaan väliaikaa 5 minuutiksi niin eipä enää taakse jäänyt pääsekään ohi...
Siis jos edellinen vuoro on myöhässä esim. 5min ja seuraava vuoro ajaa perässä ajallaan niin eihän tämän aikataulussa ajavan ja myöhässä kulkevan bussin ohittaneen tarvitse jäädä Huopalahteen väliaikaa odottamaan. Vaikka perässä ajava bussi ohittaisikin edellisen vuoron niin tuskin se kykenee "kaahaamaan" aikataulua edelle koska ruuhka-aikaan joutuu lähes varmasti pysähtymään joka pysäkillä. Sitäpaitsi ehdotin että ruuhka-aikoina luovuttaisiin minuutintarkoista lähtö -ja välipisteajoista kun ne eivät kuitenkaan yleensä toteudu, ruuhka-aikoina voitaisiin aikataulussa ilmoittaa vain "5min välein" Esimerkiksi jos haluaa vaihtaa Huopalahdessa jokerista A tai M junaan niin on aivan turha kuvitella että jokerin aikataulun mukaiseen välipisteaikaan luottamalla voi suunnitella sujuvan vaihdon, se on aivan tuurista kiinni joutuuko junaa odottamaan 2 vai 10 minuuttia, ja nyt siis tarkoitan koko ajan ruuhka-ajan aikatauluja.