Bussi-Jokeri

Mitenkä mä muistelen nähneeni kuvan jossa uusien jokeri-scalojen etulinjakilven numero 550 oli valkoinen oranssilla pohjalla? Nyt metrossa oli kuva scalasta jonka etulinjakilven numero oli hailakan sinisellä ja oranssilla taustalla! Tämä sininen versio ei kyllä näyttänyt erottuvan kovin hyvin.
 
Mitenkä mä muistelen nähneeni kuvan jossa uusien jokeri-scalojen etulinjakilven numero 550 oli valkoinen oranssilla pohjalla?

Muistat varsin hyvin koska monta Scalaa tuli vastaan samanlaisella kilvellä aamupäivällä. Olikohan 550:n uudesta sisäänmenosysteemistä tiedotettu vai onko ihminen yksinkertaisesti vähä-älyinen? Yhtä lukuunottamatta kaikki menivät sisään etuovesta ja näyttivät kortin lukijalle Leppävaara-Huopalahti-välillä kun menin. Pysäkeillä informaatiomatiota on reilusti ja asiasta on jankattu Hesaria myöten..
 
Olikohan 550:n uudesta sisäänmenosysteemistä tiedotettu vai onko ihminen yksinkertaisesti vähä-älyinen? Yhtä lukuunottamatta kaikki menivät sisään etuovesta ja näyttivät kortin lukijalle Leppävaara-Huopalahti-väli

Ei sitä heti opi, kun on bussiin tähän asti menty vain edestä.
 
Olikohan 550:n uudesta sisäänmenosysteemistä tiedotettu vai onko ihminen yksinkertaisesti vähä-älyinen? Yhtä lukuunottamatta kaikki menivät sisään etuovesta ja näyttivät kortin lukijalle Leppävaara-Huopalahti-välillä kun menin. Pysäkeillä informaatiomatiota on reilusti ja asiasta on jankattu Hesaria myöten..

Ihmiset ovat yleensä tapojensa orjia, voi kestää pitkään ennenkuin matkustajat sisäistävät uuden käytännön. Lisäksi keskioven käyttöön vaikuttaa ehkä se, ettei kuljettaja aukaise sitä automaattisesti jos ei ketään ole poistumassa. Tällöin matkustajan pitää itse se avata oven vieressä olevasta napista.
 
Ihmiset ovat yleensä tapojensa orjia, voi kestää pitkään ennenkuin matkustajat sisäistävät uuden käytännön. Lisäksi keskioven käyttöön vaikuttaa ehkä se, ettei kuljettaja aukaise sitä automaattisesti jos ei ketään ole poistumassa. Tällöin matkustajan pitää itse se avata oven vieressä olevasta napista.
Minä ainakin avasin joka pysäkillä myös keskioven vaikka ketään ei ollut pois jäämässä, ja jos kyytiin pyrkiviä oli useampia. Harva sieltä keskiovesta kuitenkaan kyytiin uskaltautui.. :lol:
 
Montako autoa päivittäinen arkiliikenne Jokerilla sitoo? Mulla ei ole mitään hajua asiasta, mutta jos heitän villinä veikkauksena lukumäärän 30 kpl, olenko pahasti mehtässä?
 
Montako autoa päivittäinen arkiliikenne Jokerilla sitoo? Mulla ei ole mitään hajua asiasta, mutta jos heitän villinä veikkauksena lukumäärän 30 kpl, olenko pahasti mehtässä?

Tarjouskilpailutekstistä napattuna: Kohde 147 (Bussi-Jokeri) kilpailutetaan kahdella eri vaihtoehdolla siten, että aikataulut ja kalustokierrot laaditaan sekä telibusseille (C-tyyppi) että nivelbusseille (D-tyyppi). Vaihtoehdossa A liikenne hoidetaan 33 telibussilla ja vaihtoehdossa B liikenteen hoitoon tarvitaan 26 nivelbussia.
 
Bussi-Jokeri Toisen ohitus

Mikä mahtaa olla NYT tuleva käytäntö, jos jedellinen jää rankasti myöhään. Saako ohittaa tai ajetaanko peräkanaa päättärille ja katsotaan missä mennään?
 
Pysäkeillä informaatiomatiota on reilusti ja asiasta on jankattu Hesaria myöten..

En enää nykypäivänä mainitsisi Hesaria tällaisessa yhteydessä. Joskus se oli sanomalehti, jota lukivat "kaikki", mutta nykyään se on yhä vahvemmin vain kivuliasta kuolinkamppailua käyvä, punavihreässä kuplassa elävien hipstereiden temmellyskenttä. En usko, että sen peitto on 550:n matkustajien keskuudessa kovinkaan kattava.

Tuo oviasia muuttuu pikkuhiljaa, jos muuttuu. Ihminen on tapojensa orja. Ja kun siitä etuovestakin yhä edelleen pääsee, ei ole pakkoa muuttaa tapojaan.
 
Vs: Havaintoja HSL-alueelta - elokuu 2013

Miten on mahdollista, että 550:n uusissa busseissa on ilmeisesti vain 48 varsinaista istumapaikkaa? Eikö HSL:n ehdoissa edellytetä teliautoilta vähintään 49 istumapaikkaa? Tätä menoa palataan vuosikymmeniä taaksepäin jos paikkalukua jatkuvasti pienennetään. Eipä taida pahemmin houkutella yksityisautoilijoita siirtymään joukkoliikenteeseen. Kenties ei tähän pyritäkään?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Tuo oviasia muuttuu pikkuhiljaa, jos muuttuu. Ihminen on tapojensa orja

Vuosia on opetettu mene tästä ja tästä, kuuliainen tekee näin. Tänään on tilanne mene ratikkaan näin, bussiin näin JA runkolinjaan näin, kyllä tavallinen ihminen on ihmeissään puhumattakaan turisteista ja toispaikkakuntalaisista. Vielä on ilmoitettu vartiat ja tarkastajat alkavat liikkua 550:ssa, kitkeäkseen pummilla matkustamisen ( hyvä).
 
Nythän voisi sanoa, että Jokerissa pätee sama sääntö kuin metrossa: oranssista ovesta sisään. :)
 
Täytyy myöntää, että tuo linjatunnus ei ole selkeydessän parasta mahdollista laatua. Toki jo linjakilven ja bussin väristä erottaa, mikä bussi on tulossa. Mutta kun vertaa perinteiseen led-näyttöön, niin ero on aivan huomattava. Perinteisen erottaa helposti jo kaukaa kun taas uutta runkolinjan 550 näyttöä joutuu "tihrustamaan". Jos siis verrataan nimenomaan linjanumeron erotettavuutta.
 
Täytyy myöntää, että tuo linjatunnus ei ole selkeydessän parasta mahdollista laatua. Toki jo linjakilven ja bussin väristä erottaa, mikä bussi on tulossa.
Eihän sitä erota enää muutaman vuoden päästä siitä punasesta neliöstä linjakilvessä, eikä myöskään väristä, kun runkolinjoja on tullut lisää...
 
Takaisin
Ylös