- Liittynyt
- 17 Lokakuu 2011
- Viestit
- 2,924
Tänään helb 1325:n mittariin tuli 29 tkm. B-)
Kummallisen tasaista kyytiä oli, jota ei yleensä Scalassa saa.
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Tänään helb 1325:n mittariin tuli 29 tkm. B-)
Kiitos :redface: Ei vaan ollut tuo auto minkä kyytiä sait, oli 1320 aamulla :tongue:Kummallisen tasaista kyytiä oli, jota ei yleensä Scalassa saa.
Olisikohan tämä ongelma ratkaistu jo kilpailutustilanteessa kun tilaaja olisi osannut vaatia niveliä saman verran kun linjalla nyt on telejä?
http://metro.fi/paakaupunkiseutu/uutiset/bussilinja_on_liian_suosittu_monet_eivat_mahdu_kyytiin/
Ja ongelmaa ei yhtään helpota se että matkustajat tukkivat keskioven kohdan tehokkaasti, kukaan ei eväänsä liikauta vaikka käytävät edessä ja takana tyhjillään ja ulkona seisoo 15 henkilöä kyytiin pääsyä odottaen. Siitä etuovesta kun on tullut omituinen peikko, sieltä ei sisään uskalleta, saattaa kuski vielä sanoa huomenta :lol: Tästä seuraa se että pääsääntöisesti kun joka toinen auto jää 1-3 minuuttia myöhään niin se on sitten täysi, joka toinen auto sitten tyhjillään...Olisikohan tämä ongelma ratkaistu jo kilpailutustilanteessa kun tilaaja olisi osannut vaatia niveliä saman verran kun linjalla nyt on telejä?
http://metro.fi/paakaupunkiseutu/uutiset/bussilinja_on_liian_suosittu_monet_eivat_mahdu_kyytiin/
Siinä ei kyllä ruuhka-aikana ole mitään hyvääJaa 550 on suurin osa alkanut kulkemaan sieltä keskeltä. He ovat sen oppineet
550:n matkustajavaihtuvuutta ei kuitenkaan hoideta kunnialla muuten kuin riittävällä määrällä raakaa ovi- ja seisomakapasiteettia. Ovet tietysti liikkumiseen ja seisomatila että mahtuu sekoittumaan. Ehkä HSL jossain vaiheessa oivaltaa tilata liikennettä myös näiden määreiden mukaan, ei pelkästään seutulinja-aurinkolasien värittämää istumakapasiteettia. Jokerin Scala on kotonaan puolityhjänä moottoritiellä. Puolityhjänä siinä on kaikki istumapaikat varattu.
Nyt Helb ja Hsl vaan sopimaan muutaman Scalan korvaamisesta nivelillä. Ruotsista saa uudehkoa kalustoa kohtuuhintaan ja ylimääräiseksi jääviä Scaloja voisi myydä maakuntiin, jossa on uusille kysyntää
Tosin minusta on pitkään tuntunut siltä, että HSL:llä on jonkinasteinen nivel-allergia olemassa.
Tampereella aivan keskeisenä syynä nivelistä luopumiseen on pidetty routavaurioista, nupukivettyä Hämeenkatua, jonka nopeusrajoitus on 40 km/h, mikä rikkoo nimenomaan matalalattianivelet – olen ymmärtänyt, että korkeammissa nivelissä oli paremmin varaa jousitukseen ja muutenkin kestävempiin rakenteisiin. Olen istunut matalattianivelen kyydissä niin, että ollaan menty nopeusrajoituksen mukaista vauhtia, ja se on ollut varsinainen köyhän miehen Särkänniemi. Kadun perusparannus, nupukivien latominen uudestaan ja nopeusrajoitus 30 km/h parantaisi kaikkien bussien vikasietoisuutta.Eikä nivelallergiaa ole vain HSL:llä vaan myös Tampereella, jossa matalalattianivelien kanssa taisteltiin vuosikymmen kunnes todettiin, ettei hommassa ole mitään järkeä.
Pääkaupunkiseudulla monet kadut ovat kuin pommitusten jäljilta, mikä aiheuttaa esimerkiksi nivelbussin kääntöpöydälle merkittävästi suurempaa rasitusta kuin keskieurooppalaisissa roudattomissa olosuhteissa. Tampereen nivelbusseille tunnusomaista on ollut kääntöpöydästä talvella kuuluvat erinäiset rahinat ja muut sivuäänet, kun rakenteisiin joutuu esimerkiksi hiekoitushiekkaa ja suolaa. Käsittääkseni nivelbussien toimintavarmuus on olennaisesti heikompi kuin low entry -telibussien. Nivelbusseilla liikennöiminen pääkaupunkiseudun olosuhteissa johtaisi siis todennäköisesti luotettavuuden heikentymiseen, kun erilaiset tekniset viat keskeyttäisivät matkanteon useammin.